Monday, October 10, 2016

Keadaan bapak..


Assalamualaikum..

Setelah beberapa kali menjalani proses pembuangan daging kerana telah membusuk/bernanah, hari ni bapak di rujuk ke hospital Navy, Lumut.

Setelah hampir 3 minggu berumah tangga di hospital T.Intan. Tempoh yang paling lama bpk kena tahan. Sebelum ni paling lama pun seminggu ajer.



~ keadaan terkini ~


Hari ni kena refer kat hosp Navy sebab nak buat rawatan susulan. Kat sini ada mesin yg lebih sesuai.



lepas pemeriksaan, bapak kena masuk dlm balang ni. dekat sejam gak kena berkurung dalam ni. Nasib baik ada tv atas tu. Edakla takut sangat kan. Kurangla bosan.

Adik aku ckp masuk dlm sini sbb nak bg mati kuman2 yg ada. Wallahualam.


Yg terbaru ni bapak aku kena toreh daging kat area lengan.




22/9/16


lepas kena toreh..


mcm mana daging lengan ni boleh kena tarah..

next time aku story ( kalo teringatla..kikii ). Skrg sebok.

Lepas ditoreh..


tadaaaa




dah macam mumia aku tengok


ngeri x ?


giler x ngeri ko.. 
Aiishhh

Kalo bapak x insap lagi tak tahula anak anak nak cakap apa lagi dah

Ni lengan lepas 2 minggu kena toreh..

Eeeee ngilu nya  eee



masa ni dah relakss..

lepas bius lengan dia habis, mak aku kata bapak aku sampai menangis nangis menahan kesakitan.. Udah makan pain killer pun x hilang sakitnya..

Mak aku pun dah cuak semacam.. Anak2 pun dah cuak bila mak kata bapak x nak berenggang ngan mak langsung. X bagi mak p mana2..

Mendebarkan jugala..

Tapi lepas tu ok dah. Ok sikitla. xderla nak nangis nangis.
Cuma kadang kadang datang jugak hyponya.
Hmm kat spital pun boleh hypo. makan mnm dah terjaga tapi hypo tu stil datang.
Sekarang ni memang susah nak dijangka. memang kena sentiasa berhati hati.





Dah mcm ni ada hati lagi tanya pasal kapal nya..


udah anak anak sebok suruh jual ajer kapalnya nya tuh..
Selagi ada kapal tu selagi tula ingat kerja ..

Mak aku cakap, banyak2 kali kena toreh kali ni paling menderita buat bapak.
Sampai rasa nak disepak doctor tu bila masa nak dicuci lengan tuh.

Hmm sakit yer pak. Sakit cari sendirik tu.
Cer dengo cakap anak anak. Dok umah ajer. Relaksss


X nak dia.

Nak jugak p kekebun. Bersihkan kebun sawit.

Hmmm

kitorg memang berharap sangat yg kali ni bapak insap. Udah udahla ke kebun tu.
Udah puas anak anak bebel. Kdg kdg termarah pun ada.

Bila sakit kompem dah x boleh buat apa. Bpk gak yg menderita. Mak pun penat. Kesian kat mak.
Sepanjang bpk dok kat wad, mak jugakla yg kena jaga.


Tidur bwh katil tiap malam. Alas selimut ajer.

Sede anak anak menengoknya.







Dan tadi adik aku cakap bpk pun kena masuk dalam sini. Aper ke bendanya ni.
Udah jadi bahan gelak pulak.
Bapak nak p angkasa lepas ker.


Adoooiii

bapak oh bapak.

memang degil la bpk ni. x makan saman.



3 comments:

  1. Wkmsalam.
    Ngerinya tengok keadaan lengan dia.
    Harap2 boleh sembuh.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Ibu Anita Tki Malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang Ibu tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel dan uang gaib cuma Ki Witjaksno yg berhasil alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi Ki Witjaksno:+62852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya
    KLIK->Toto Magnum 4D 5D 6D Ki Witjaksono.

    ReplyDelete