Friday, July 15, 2016

Riang raya 2016


Assalamualaikum 


Selamat Hari Raya korang..

Akak lom bersalin lagi.. Sebok nyiapkan kerja2 yg ber dateline ni.. malas akak nak angkut fail2 blk umah.. kengkawan masuk kejer lemau lemau ajer, akk kejer ngan penuh semangat gitu. kikiiii


Semalam baby udah mula kacau2 mama.. main cucuk2 pulak. kaki pun mula start sakit2. hahaaa awasla kalo mcm tu. memang kena siapkan kerja cepat2. Mak kat kampong pun udah bertanya ajer. " ko kejer lagi ker? Mintakla cuti kat bos". hehehhe


Ikutkan pengalaman dua2 anak memang xder istilah cuti awal. Tp yg ini maybe akan start cuti bila dah sampai edd nanti. 



Opsss terpanjang pulak intronya.


Acaner ngan raya korang?

Raya aku mcm biasa2 ajer. Thn ni beraya kat umah mak pak aku. mcm biasa tiap kali turn aku beraya umah makpak, adik beradik 9 org mmg ada. Bila turn umah mertua baru aku ngan adik yg kat Lumut tu jer xder. Tapi raya ke 2 mlm selalunya udah terpacak kat depan umah. Lagi2 aku woooiii, umah mertua 10 minit ajer jaraknya. kikiiii anytime leh lari blk umah makpak. Jahat tol


Thn ni aku x banyak nolong sangat. Maklomla prt dah makin kedepan. nak tolong bsh pinggan byk2 pun susah. Thn ni teruk sikit sebab air x naik sinki. Nak cuci tepi kolah x mampu aku nak membongkok lama2. So mampu tengok ajerla. 


Hari sabtu mlm aku dah sampai kg. Isnin aku apply cuti, selasa & jumaat comp bg cuti. So buat apa tunggu lama2 kat omah. Somi pulak bg izin blk kampong dulu. Dia blk kg pg selasa sebab masih bekerja. Nganto aku n anak2 sampai Kuala Selangor then abg aku amik kat sana. Memang puasla dok kat kampong. bebudak lagi suka. mak pun suka gak( gelak slow slow )


Okla, buat kenangan di hari mendatang. Juga buat ingatan utk thn depan yg thn lepas dah pakai baju kaler apa. Yg penting ry pertama beraya kat mana dulu. Bukti ni.




Tiap kali pregnant mmg jubah pilihan aku. Nak berbaju kurung selalu xder saiz. Selalu ketat kat perut. Sedondonla ngan anak dara. :)




Aisshh bolatnya muka mak. Xper bolat bolat sebab ada isi. Kalo begambo ngan Aiman selalu mcm ni. Ngah xder mood la tuh. Nak main ajer. org sebok nak begambo dia sebok nak main bunga api.




Ingat abg ajer buat muka. Si adik pun sama. Nyampah mak tau. Mak dah ceria2 korang monyok ajer.
Bebudak ni ingat hari raya tu hari main bunga api ngan pop pop ajer kot.





Ni x cukup korum lagi ni. adik kembo xder, abg no 2 xder. Kalo ada semua mau sampai 3-4 baris.




budak 2 org ni memang geng. bff la buat masa ni. Dah beso korang x geng memang kena ketok nagn sudip jela. Ngah baik jadila bff, bila x ngam sikit mulala xnak kawan. 
"mama, nia x nak kawan dsa.. huhuuu "
Isss asik x nak kawan ajer.




Ni kat umah embah lanang. Sekampong ngan mak. Thn ni raya tanpa embah edok. Embah wedok baru ninggal 2 bln lepas. Tiap thn kalo ry pertama memang jengah umah embah dulu. lepas tu baru p Sabak Bernam belah bapak pulak. embah belah bpk pun dua2 dah xder. wak ngan paman ajer yg ada. Tp tp tahun tetap pergi Sabak.




Deme ni asik bergambo ajer. Ngah jalan bergambo, ngah makan bergambo. Aiiisshh aku jer yg selalu tertinggal. Mak sekali pakai tudung mcm tu nampak mudala sangat. kikiiii



Dapat babysitter baru. Dah jadi bff asik nak berdokong jerr. Nasib kamula haiqal. Ni anak abang.



Kan aku cakap, deme ni asik bergambo ajer. tak kira siang malam. begambo ajer. bwh tiang lampu pun jadila. hohohoo



org ingat kat belakang tu antu. akula antunya. nak gak menyelit. asik muka korang ajer. 
^___^



Kat umah abang.. sebelah umah mak ajer :)


Raya pertama p umah embah ngan Sabak
Raya ke2 p umah sedara mara dekat2 kampong tu ajer..
Mlm ry ke 2, beraya ke umah sedara kat lorong keluarga..

Raya ke 3 balik umah somi pulak..


memang inilah rutin hampir setiap tahun...


Bila dah balik umah sendiri memang x rasa sangat dah hari raya tu.. Lagi2 ngan aku yg menghitung hari ni... nasib baik radio2 masih lagi putarkan lagu2 raya.. Juga sekolah anak2 yg masih sebuk menyambut jamuan hari raya..


Akhir kata, selamat hari raya.. mohon maaf kalau ada terkasar bahasa & terguris hati tanpa aku sedari..



Daaa...





















No comments:

Post a Comment