Monday, July 18, 2016

Duit raya untuk abang Aiman


Assalamualaikum..


hari tu ada terbaca kat dlm fb kalau x silap.. mak pak jgn buat perangai bila cakap ngan tuan umah berapa org anak dia (yg ikut sorang, kat umah ada lg 4 org ).. Hmm mmg ada jenis macam ni kan.. Yg aku perasan golongan pangkat2 embah/nenek yg suka ckp cam ni. Cucu aku ada 15 org. Anak Peah 3 org, anak Lola 4 orang blablaaaa...

Aisshh not nice bah...


Tapikan x sangka la, budak kecik pun boleh cakap mcm ni gak.


Semalam Dsa ikut bapak dia p open hse . Aku ngan Aiman x ikut. Aku mls sbb nak rehat kat umah ajer. X lrt dah nak jln2 nih. Aiman x ikut sebab nak temankan mak dia kat umah. Anak baik ni..


Bila dah balik nampakla dia pegang sampul duit raya . banyak gak dia dapat.


" Aisss Dsa, banyaknya dpt duit raya "

" Pa pegi berapa buah rumah tadi ?"


Setahu aku dia p sebuah rumah ajer. Kok banyak sangat kutipannya tuh.


 Hmmm ma nak tahu, bila Dsa slm dia cakap " nak 2, abang Aiman 1 ".. OOoo tahula tuan umah yg Dsa ada abang kat omah.


Mak mana?
Mak mengandong. Kat umah.



Ohhh bijak ko nak.



Bapak geleng kepala ajer bila dia mintakkan duit raya bg pihak abang dia. huhuuu malu omak dengo nak. Mak x pernah srh mintak duit raya kat org.


So pagi tadi dia bg kat abang dia. Sukala abang dia dpt duit raya gak. Tapi terkeluar gak statement " naper Dsa dpt 4, Aiman dpt 3 ajer "..


Syukurla nak, dapat jugak tu.


Selalu gadoh, bila x bersama teringat jugak dia kat abang dia nih. 

Elok jugak kdg2 pisahkan diorg ni. Jauh baru rindukan.



No comments:

Post a Comment