Monday, December 31, 2012

Rombongan ke Genting Highland


Ni ala ala version rombongan cik Kiah  cumer xderla sampai nak menyewa bas yer.


Mlm ahad hr tu umah aku kedatangan tetamu.  Adik aku dr Lumut yg baru balik bercuti dr Cameron, singgah umah aku.  Abang aku lak baru amik anak dia dr Bahau pun nyinggah umah aku mlm tu gak.  So tiba tiba umah aku dipenuhi ngan ramai org.   


kekkeke yg x thn nya, suami aku lak kelam kabut mengemop toilet & sapu blk2 atas.  Gigih dia turun naik amik batang mop ngan penyapu.  :)



Okeh,  ke Genting adalah plan yg langsung tdk dirancang.


Aku ngan adik2 sebuk bg idea kat abg ngan akak ipo nak pergi kemana hari Isnin tu.  Almaklumlah, abg aku ni setahun sekali pun susah nak bwk anak bini dia keluar berjln dr kampong tuh.


Bila setiap idea asyik kena reject jer sebab semua tempat kena bayo , so setakat nak cuci mata & seronok2 pla naik Genting.


Ohhh dia leh setuju lak.


Tgh hari tu berangkatla 2 bijik kereta naik ke Genting. Ngan aku2 sekali ngikut.  Ehhh aku x kejer Isnin tu sbb aku sakit mata.  Merah lor mata belah kanan aku nih.

Ikutkan hati maleh nak ikut sbb Pak Aiman x ikut.  Dia kena kejer.  Saper nak jg askar2 aku nanti.

Tapi dah kena paksa ngan adik2 aku so aku ikut jerla.


Layan jerla rombongan cik kiah ni yer.



ni sebhgn ahli2 rombongan tuh..


Penat lor jln2 kali ni.. Maklumla aku berjln sambil bwk beban 10kg.. krem kaki mak ko nak

Abg ngan akk ipo aku gak yg best, anak2 dah beso panjang.


akak ipo ngan abg aku..


Abang aku ni sampai kena tarik telinga ngan binik dia.  Tgkp gambo jer mulala bg tunjuk buntutla, tengok bwhla, atasla.. aishhhh


anak2 buah ngan adik2


Jln2  ajer.  Tengok2 aper yg ada kat citu.  Main edak pun.  Jenuh ko nak menunggu 1 game sampai setengah jam.  



meeting2

Sampai2 jer kat area indoor terus aku bwk tengok snow world.. Ohh luper nak bg tau.. Hr tu aku jadi ala ala tour guide.. kekeee diorg ingat aku ni tiap bulan naik Genting ker.  Aku jln depan semua  ngekor belakang.  Kelako2



Nak masuk dlm snow world pun ramai org.  Semua sudut  ramai org.Almaklumla,  kat luar tu ngah berkabus tebal.  Outdoor nyer game semua off.  So semua org serbu game dlm indoor lak.



Akak ipo tanya, maner lagi tempat yg best..  Terus aku p bwk tengok org terbang.  Malangnyer masa tu xder saper nak terbang.  sekali nak terbang rm120 ko...


Aku rasa x semua tempat aku bwk diorg hr tu.  Aku pun dah luper2.  Lagi dukung Delisha.  Udah rasa nak tercabut pinggang aku masa tu.  Bwk jerla tempat yg aku ingat.  




Sebelum nak balik, aku bwk diorg raser kesejukan kat ngan area outdoor tu.

Perghh memang hari tu sejuk tol.  Kabus tebal.  Ngan renyai2 cikit.  Area outdoor tu memnag putih jer.  Saper yg datang hari tu memang rugila.  Sebab xleh main lgsg kat outdoor tu.  Tiang solero shot tu langsung x nampak. sian korang kan



aku ngan adik2 aku




assistant aku hari tu... kalo aku dah penat aku pas Delisha kat adik aku nih..




Jugak merangkap bodyguard Aiman..  ngengada ko bang..nak berdukung pulak yer




nasib baikla sepanjang hari tu Delisha x meragam..




Kitorg sampai kul 2, lbh kurang jam 5 dah pun balik.

Xnak balik lambat sangat. Kang dah malam takut x berapa nmpk jln.


Okeh, sesaper nak msk outdoor theme park ni rege dia..


hari2 bukak.. off kalo cuaca x mengijinkan cam ujan lebat




lagik..



Leh tahan gak rege diakan...


Sejak beranak 2 ni mood nak main memang dah kelaut..


Nasib baik maser jaman bujang dulu dah naik semua game kat cini..



* tunggu Aiman & Delisha beso baru leh naik lagik.. x larat mak nak dukung adik tuh *









No comments:

Post a Comment