Monday, October 22, 2012

Aku tersentap



Kadang kadang ada org ni dah desperate sangat nak jual produk dia.  Kalo x jual nanti x capai target pulak.  Okeh, cantek sangat kalo ko sungguh sungguh nak jual produk tu tapi beretika & bersopan santun la sedikit kawan.


Aku ditegur oleh seorg kwn, mula mula chat2 jap. Then dia masuk ke tujuan utama dia.  " ko dah ada planning insuran dll ".  Yes aku dah ada.  " anak- anak ko ".  " Ohh diorg lum ada lagi".



KO X SAYANG ANAK KO KER ?"    serius memang mak SENTAP nak.


"Mana ada mak x sayang anak wei".. nak jer aku ckp ko x der anak lagi boleh la ko ckp gtu.  Kalo ko dah ada anak & ko ckp mcm tu ko memang bodohla.  Hangin tul aku.


Kau nak suruh org beli insuran pun cakap tu berlapik la sikit.  Jgn nak terus sembur jer.  Adooii tolonglah.  Nasib baik amarah aku tu dlm hati jer.  Mls aku nak lanjutkan.


Masalah & kewangan setiap orang adalah berbeza beza.  Kau boleh mengajak & mengajar kepentingan insuran kepada aku dll tapi jgn pulak kau memandang sinis kepada mereka.


Lagi ayat x tahan bila dia cakap " aku x kawen smpi sekarang sebab nila "..   Ohh kawan rezeki Allah dah tentukan.  Rezeki utk kau, anak anak kau.  Jgn ckp mcm tu, x elok.  Siapa kita nak menjangkakan benda2 yg akan berlaku nih.


Aku tahu insuran itu sudah menjadi 1 keperluan, bukan x nak beli cuma belum cukup rejki lagi.  Benda benda ni memang dah aku fikirkan sejak mereka bayi lagi cuma kadang kadang aku kena mengukur baju dibadan sendiri.  Insyaallah, mak akan usahakan semua ini nak.




*kpd mereka yg menjual insuran ni, beretika la ketika berurus niaga yer*





No comments:

Post a Comment