Tuesday, October 23, 2012

Aiman menangis, meratap sayu


Korang cer bayangkan kalau hari hari mcm ni..


Sungguh pelik aku dibuatnya.  Sungguh sungguh dia xnak ke taska.  Kalau aku nak menyimpang ke taska tu mula la dia buat air mata.


Bukan seminggu tapi dah nak msk sebulan nih.  Hari hari nanges. Bila setiap hari dia mcm ni terdetik gak dlm hati, ada benda yg membuatkan dia x suka.


Hmm xkan aku nak ty kat pengasuh2 tu " Aiman ada kena pukul ke "?


Kalau setakat kena marah aku rasa xderla Aiman nak emo sangat.


Bila dah hari2 mcm ni aku & huby pun dah mula naik cuak. Mesti ada sesuatu yg buat Aiman x suka.  


Mungkin dia kena marah sebab x nak dengar kata?  

Mungin kena pukul or buli ngan kwn2 senior dia ? ( hmm mcm kes tangan dia kena gigit tu)


Semalam bila huby nak ambil dia, huby cakap Aiman mcm budak baik jer.  Terbaring sambil termenung.  Ntah aperla yg dimenungkan.  Aku dengar pun rs kesian jer.


Sebab itu,  petang semalam huby ambik kesempatan bertanyakan jikalau ada kekosongan di taska yg lebih hampir ngan umah kitorg.  Huby ckp taska tu x berapa nak ramai budak.  mcm aman gak.


Hmmm kalaula punca Aiman menanges setiap hari sebab kena buli aku harap budak2 kat taska sini lebih bersopan santun la.  X pun pengasuh2 kat situ lebih perihatin.  Jgn la dibiarkan budak2 membuli satu sama lain.  Nak main pun berpada2la .  Jgn sampai mendatangkan kecederaan pd budak lain kan.


So aku & huby dah sepakat.  Insyaallah,  bulan depan Aiman & Delisha ke taska baru. Hmm kesian kat adik.  Kena sesuaikan diri lagi.  Udahla taska yg baru ni x der buaian.  X taula camner diorg nak handle. Sedangkan mslh adik x berapa nak minum susu pun x setle2 lagi.


Ohh mlm tadi aku sembang2 ngan Aiman.  Wlpn dia ckp 10 ayat, yg aku phm cuma 1 ayt jer.  Aku ty Aiman ada kena pukul ke kat skul.  Dia boleh buat aksi kena tampo kat muka.  Dia tampo muka dia sekuat hati dia.  Lps kanan, kiri pulak. Hmm aper maksud tu.  X beranila nak cakap yg dia kena tampo kat skul.


* smlm udah membazir 2 botol susu ebm.  Bila susu tu diorg x smpn dlm fridge. Just smpn dlmm cooler yg aku bwkkan tu jer. mencairla dia. Adoiii *


No comments:

Post a Comment