Friday, March 11, 2016

Ragam orang mengandung


Assalamualaikum

Alhamdulillah. Minggu ni usia kandungan dah 19 minggu. Semalam pergi check selepas berat badan naik dengan jayanya. hahahaa menung  sekejap bila tahu berat badan naik 3.5kg dlm ms sebulan. 
Nak turun berat berbulan bulan nak naik sekejap jer.
Adoiiii menung manjang dibuatnya.


Bukan apa, bila berat naik mendadak sangat mulala kena pergi check selalu. Lepas 2 mg kena check lagik. Tu yg x berat sikit. Kerap sgt cutinya.


dr 56kg naik 59.5 kg dlm ms sebulan. ohmaiiiigod


So semalam kena dtg check lagi.


Sampai2 mcm biasa akan timbang berat & amik tekanan drh.
Masa timbang tu dengo misi ckp 59kg..
eh ehhh mcm turun jer.

Ingat balik. Hari tu brt 59 point brepa yer?

Ehhh xperla, kalo naik pun mcm x banyak jer. x cecah 60kg lagi.


Jom p lab dulu. mcm biasa kena amiik air kencing.

Dengan konpidennya aku pun p kencingla selepas mnm beberapa teguk air mineral yg sempat aku beli. Nak beli air manis kang mencanak pulak  jarum timbang tu. kikii


Dok dlm toilet tu apesal susah sangat nak kencing ni. Ada kencing tp cikit bebeno. Mcm x cukup jer. Udah.. mslh xleh kencing pulak.


Setengah jam jugakla aku dok kat luar toilet tu. Mikirkan mcm mn nak bagi kencing ni. Air dah habis. Kat klinik tu xder pulak mesin jual air. Adooiiii masalah pulak dah. Mlsnya nak kuar jauh.


Terpikir, Xder kantin ker kat area klinik ni. Sebab klinik ni beso jugak.

Akhirnya aku buat kptsn... Jom jln2 area klinik ni. Kot2 ada kedai mkn yg aku x tahuker.


Ngan konpidennya aku berjalan ke 1 arah.

YESSSSSS

gerai makan.


Aper lagi terus aku order..

"kak, teh ais 1"


Teh ais terus tu. minum air sejuk bagi cepat rasa kencing.



 teh ais ngan beger msia 2 bijik.


Bila teh ais tu dah hbs, x rs lagi nak kencing. Adooiii dah nak sejam ni. Aku order pulak air suam segelas.  Dah habis aku terus p toilet. Manala tahu kot2 leh kencing.


Alhamdulillah.. lega den.


takutnyala bila nikmat nak kencing tiba2 hilang. cuak gak. Sebelum ni asik komplen jer sebab kerap sangat kencingnya. Haaaa sekali x boleh kencing baru tahu. Padan muka aku.


sampai kat lab staff pun ckp. Dah panggil nama banyak kali. 
hehehhehe sy x boleh kencingla cik.


lepas tu jumpa misi utk check pulak.

Sekali misi cakap " saya dah agak mesti brt awak turun , x makan yer ". ehhhh saya makanla misi. Maybe hari tu saya terbanyak mkn beda yg manis2 kot.


Bla bla blaaaa semuanya ok.

Bila kandungan dah cecah 20mg brt badan kena naik sekurangnya 500gram seminggu. Mak aiiii seminggu tu. Sebln lebih kurang 2kg.


Aku rs part nak naik bdn x der mslh. hiiiihiii

x maula naik byk sangat. Kita makan mcm biasa, maybe lebih cikit jerla yer nak.



Ok, tu ajer nak cerita.

So kwn2, hargailah nikmat yg Allah berikan, Masa sihat memang kita x nampak setiap kejadian tu ada hikmahnya. dah sakit dah hilang baru sedar. Walaupun kentot , ada nikmatnyaaa.




No comments:

Post a Comment