Monday, January 11, 2016

Ragam anak ke sekolah


Assalamualaikum

Cerita anak sepanjang beberapa hari persekolahan ni. geleng kepala.




budak ni kan pepagi suka sangat menguji kesabaran mak dia. Kalo x kelahi ngan maknya memang x sah. dah la suka bangun lambat. Dah bangun bukan nak terus p mandi. Dia layan katon dulu. Bila aku suruh mandi, dia cakap suruh Aiman mandi dulu. Dsa nak tengok katon. Sejukla.

Mak malas nak gaduh gaduh.
" Dsa. mama hantar Aiman, Dsa p mandi tau. Balik Dsa mesti dah pakai baju "


Selalunya memangla dia dah mandi tapi mandi level  shaun the sheep saja. Tahi mata melekat lagi. Ni mesti masuk toilet kencing, basuh tangan , basah bdn sikit n terus keluar. Gigi gosok sikit jer katanya. Boleh gosok sikit!
 Sebenarnya x gosok pun. pandai belakon budak ni


Arrghh memang x boleh biarkan dia uruskan diri sorang2. Mau pitam techer nanti.

Nasib baik p sekolah dia x der masalah. belum lagi nak buat hal. Suka dah dia kesekolah. Sebab kwn setaska dia pun belajar kat sini jugak. Balik sekolah selalu dapat cekelat, teacher yg bagi.






Aiman pun dah ok p sekolah. Suka dia p sekolah. Malam malam mulala dia cerita tadi Aiman nyanyi kat skol. Aiman joget joget ngan kawan. Aiman nyanyi kalau anda gembira tepok tangan. Tadi Aiman sukan kat sekolah. Aiman lompat lompat jatuh atas guni. Aiman penat. Nama ustad Aiman sama macam nama papa. Ustaz Razali, papa Nazli. hehhee

Banyak dia bercerita. Tu belum cerita ikan dia lagi. Ada ikan dbkl 2 ekor. Techer bawak jalan jalan. Memang dia nampak ceria.


Bila tanya part makan.
Aiman tadi beli air lemon tea 1. Lepas tu Aiman belanja firdaus 1. Duit habis dah.
huhuu

Aiman x payahla belanja mahal mahal. Simpan duit tu.

Aku bagi dia rm5 sekali kafa sampai ke petang. Tu pun aku bekalkan air ngan mknn(naget,sosej,fishball) utk dia

Hari tu bawak botol air p kantin. leka nyembang agaknya sampai terlupa ngan botol air tu. Udah tertinggal. Nasib baik botol air lama.

Pensil 3 hari sekali mesti hilang atau kurang. Samala ngan Dsa. Adooii banyak kali aku dah pesan. lepas guna simpan balik. pelik betulla.
Bapak korang cakap " mcm ni tokei pensil pun leh bankrap".


 Part nak bangun pagi  masih bermasalah. Selalu bangun ngam2. Kalo bangun cepat mesti layan katon dulu. Adooiii. 10 kali aku dok memanggil nama dia suruh p mandi. Japla, Aiman nak tengok mr bean.

mr bean tu dok ulang siang malam, dia suka lagi menengoknya. argghh


Bila sorang pun x der p mandi aku matikan tv tu. Puas hati mak. memekikla Dsa jap. Aiman monyok2 sambil masuk toilet. Hari hari lambat. hari hari mak pot pet pot pet. Pagi pagi aku dah lapo.


Sekarang ni hantar Aiman p kafa dulu, lps tu blk umah ambik Dsa ngan bibiknya. Aku ingat kna tukar planla. Hantar Aiman terus hntr Dsa, aku pun terus p kejer.

Ni bukan takat bebudak yg lambat, ngan bibiknya lambat sekali. Grrrr


Sekarang  ni aku ambik Aiman masa balik. Dah bincang ngan somi maybe kna tukar plan. Sejak balik ngan Aiman ni, sampai umah magrib ajer. Lps tu pukul 8 kelam kabut nak hntr bebudak mengaji. Aiman baru sampai umah dah kena keluar lagi. Time tula dia nak rehat, nak makan nak mandi. Aiiisshh memang x sempat. kelam kabut sangat. Sian Aiman terkejar kejar. termasukla aku sebab aku yg kena hantar bila bapaknya xder.

Tunggu Aiman biasakan diri dulu baru leh tukar plan.

Oooohhhh penatnya. 





No comments:

Post a Comment