Thursday, January 14, 2016

Isu pelajar kebulur, betulke?


Assalamualaikum..

Isu hangat beberapa hari ini ..

betulker ada kes pelajar kebulur? Macam teruk sangat bunyinyakan.. loan/biasiswa tu x cukup ehhh..



Korang pernah kebulur ker masa belajar dulu?


Aku pernah. 
Tapi belum sampai tahap kebulur. Tahap kelaparan jelah. 
Seminggu x makan nasik. Ngadap megi ngan biskut ajer.
Biskut pun makan kawan aku punya. Pernah diam2 masa kwn aku tuh p makan, aku bukak tong biskut dia. Dah habis belajar baru aku ada keberanian bagi tahu kat dia. 


Masa tu aku kat matrik. thn 98-99 mcm tu. Zmn kemelesetan ekonomi. Famili aku memang terkesan. Bisnes bpk aku jatuh. kerja tapi payment x dapat. 
zaman dulu bukan mcm sekarang.
Sekarang xder duit, makpak boleh terus transfer online or cash deposit. Dulu kna tunggu waktu bekerja je.


Ohh sedihnya masa tuh. nak pinjam duit kat kawan segan. maklomla masa tu belum rapat sangat. kwn ingat kita diet, rupanya kita xder duit nak p makan. sob sobb


elaun dpt rm1000 jer kot utk 1 sem. Hmm lupalah. Duit tu la nak buat mkn, beli buku dll. Ms tu henpon pun mana ada lagi. Saper ada guna mmg anak org kaya. Hp pun kena sorok2 bawak. Public phone memang wanted.

So masa dulu xderla duit ni berhabis utk topup henpon or entertainment yg lain. Outing pun jarang sangat.



So betulla kalo ada kes pelajar kebulur. Kesian deme tau.


No comments:

Post a Comment