Wednesday, January 27, 2016

12 minggu sudah..


Assalamualaiukum semua :)


Selamat bekerja semula selepas 4 hari bercuti. Org Selangor cuti 3 hari je kan, aku menyambung sampai semalam. 


Cuti kali ni kita balik kampong ajer, Kumpul ngan adik bradik juga melawat bpk yg baru kuar spital.. Kakinya kena toreh lagi.. Eiiii x lalu nak tengok lama2.


Semalam aku menyambung cuti sebab ketemu ngan misi misi dan juga doktor. Alhamdulillah dah 12 minggu usia kandungan.

Kali ni aku decide nak check kat klinik kesihatan ajer. Thn 2016 thn jimat cermat.. Sebab dok BSP so kena refer kat klinik kesihatan Banting. Kalo dr umah lbh kurang 20 mnt dah sampai. Tapi kalo dr Puchong mahu 40 mnt jugak.


Mana yg boleh dijimatkan kita buatlah. Kalo kat swasta sekali check paling murah pun RM40. Semalam aku check xder bayar apa pun. Pelik gak. Aku rasa nurse tu lupa nak caj kat aku lak. Xper next check aku tanya balik.


Semalam sampai kol 2 hg kol 4 baru setle semua. Ambik darah, urine test, buat buku baru, scan, 2 jam dengan bayaran Rm1 , apa lagi nak dibisingkan. Layanan misi ngan doc pun baik. Ramah ajer misi tu wlpn baru 1st time datang.




Lagi 2 minggu kena datang balik utk scan kali ke2 & mnm air gula. Last pregnancy ada becinta ngan diabetis kejap. Scan kali ke 2 sebab date period ngan tumbesaran baby mcm ada jarak sedikit. 


Xper, kita datang ajer. Inshaallah kali ni akan lebih berjaga jaga. 


1 comment:

  1. Alhamdulillah.. tahniah Muja..
    Semoga ibu dan anak kandungan sihat ..

    ReplyDelete