Monday, August 3, 2015

Raya 2015


Assalamualaikum.

Hari ni dah 18 Syawal.. tahun ni aku kurangla dapat jemputan open house.. agaknya semuanya menunggu nunggu untuk dijemput kot.. Ikut nasihat pak menteri kot. kena jimat cermat lagi lagi org gomen kan. dengar dengar awal sangat diorang dapat gaji bulan ni.


Raya tahun ni sama ajer meriahnya ngan tahun lepas. Bezanya anak anak dah makin beso. Seronok tengok diorang pakai baju melayu ngan kurung. Aiman ngan delisha lak jenis suka pakai baju baju macam ni. Edakla baru pakai udah nak ditukar. sehari suntukla diorang pakai baju melayu ngan kurung. Mak pun x betah pakai bj kurung nak. paneh. heee


dah cerita dalam entry sebelum raya kan. Ai tertipu ngan somi. Silap ai jugak sebenonya. Acaner turn raya boleh lupa. Rasanya x pernah laki bini terlupa turn raya masing masing kan. 


Sebenarnya aku pun x berapa nak kisah. Sebab adik aku pun balik umah mertua dia dulu. kikiiii korang ingat aku baik sangatker. Mana best balik umah x cukup adik beradik. Nanti Aiman delisha pun x jumpa ngan sepupu diorang.

Agak agak laki aku tahu tak trick aku ni.. 

T______________T


Jom tengok baju raya aku tahun ni. Bukan senang nak pakai sedondon.




ececeee cam baik jer adik ngan abang ni..



orang x tahu semua cakap, sweet nya adik bradik ni..


Ingat senang ker mak deme nak dptkan gambo perfect ni..
kena mengaum dulu tau..
kan aku dah cakap yg aku ni mak yg garang

acaner x mengaum kalo deme x carik pasal dulu..


adik dah posing manja, abang leh buat nose mcm tu..
geram mak



suka beno buat muka camtu.



dah hampir perfect, adik sajer jer jeling kiri kanan..

nasib baik sekarang ni tangkap gambar x yah nak guna kodak.. jimat dah duit.. mn yg buruk, mak delete terus.



ok, ni gambar sessi keluarga pulak. :)

kaler x plan. cantek jer terus rembat. ekceli baju aku tu baju dinner. dah jimat duit x yah beli yg baru. Just somi n anak anak jer.


Lepas solat raya, lbh kurang kol 10lbh baru gerak p umah sedara.



best bila anak anak dah besar ni. senang kerja. mak pun leh lenggang kangkung. xderla beg nak berisi ngan diapers n stok susu. 

Tapi bila dah beso lain pulak ceritanya. 


Raya pertama kitorang p umah belah sedara bpk mertua. memang sekampung tu sedara mara dia. adala dekat 4 umah kitorang pergi. Lps tu balik umah tunggu sedara lain pulak yang datang. Raya ke 2 turn org kampong pulak bertandang. Aku dok umah tolong akak ipo kat dapur jer.


petang raya ke 2, dah balik kampong aku. 

Yahoooo mak pak aku balik

home sweet home



ni gambo adik adik n anak buah kat umah embah aku. raya pertama wajib p umah embah dulu.


raya ke 3 baru aku jengah umah embah aku. sekali ngan adik yg baru balik.


 anak ank pun dah berpecah. Aiman geng ngan Apiq.



 bila sepupu dah ketemu..
getik tol aku tengok budak rambut curly tu. melenyis beno





lepas tu deme bantai p melompat pulak. udahla umah embah aku tu berlantaikan papan ajer. nasib baik x der yg patah.  embah aku baru sembang yg ada anak sepupu  aku melompat lompat sampai patah papan lantai dia. waaa lagi hebat anak sepupu aku itu.



lepas p umah embah baru p bertandang umah wak2 n paman yg selorong dengan umah aku. wajib p umah umah ni sebab selorong kan. yg dekat tula yg wajib. Yg jauh later later baru p.



kat umah wak depan. adik sorang xder. dia sebuk ngemas umah.
nyampahla tengok tudung tu. senget sebelah ajer. design sama tapi quality n hg yg berbeza. memang x best.


begambo dulu sebelum berjalan.


 
abang n adik ipar + somi



 selorong ni, dr depan sampai belakang semua umah sedara mara. sebelah tu umah abang aku.



susah tol nak begambo 2 org ni. ada jer yg interprame kat belakang. nasib baik comei comei.



malam raya habiskan stok bunga api yg dah wak bekalkan. seronok bebudak ni. laman umah luas.  x risau ada kereta lalu ker apa. memang kita kita saja.


Inilah serba sedikit cerita raya aku. raya ke 5, pagi selasa lepas subuh aku dah gerak balik bsp. sebab somi petang tu kena kerja. Aku pulak sambung tdo. best.


So kawan kawan, selamat hari raya.

Semoga kita dipanjangkan usia, ketemu lagi dengan syawal thn depan.



No comments:

Post a Comment