Thursday, November 6, 2014

Report Card Aiman


Assalamualaikum

Selasa lepas sessi ambik report card tadika aiman

Aku suka part2 ni. masa ni lah boleh tahu apa cerita aiman kat sekolah. 



Acaner Aiman kat sekolah techer?
 Dia bergaul x ngan kawan kawan?


" OK. "


Fuhh nasib baik teacher cakap ok. Kalo x risau gak aku dibuatnya.


So inilah hasil pencapaian sekolah aiman thn ni.




Berdebo debo mak dibuatnya.

Udah memang mak mak betol aku nih. :)




Ni keputusan tengah tahun hari tu.

"teacher, student ada baper org yer "

"23 org"

Ohhh lega cikit. Bukan nombor akhir.

" Xper Aiman, usaha lagi. Nanti final yr buat lagi baik yer."

Tulah pesanan aku kat Aiman.


Bila aiman dpt keputusan begini, aku muhasabah diri .
Aku x sediakan bekalan yg cukup sebelum aiman masuk sekolah.

jarang aku ajar dia menulis. Conteng conteng pun edak. Aper tah lagi membaca.

Nak lukis bulatan pun dia x pandai. Bulat mcm x bulat jer lukisnya.
So Aiman x bersalah, mak yang salah.

Tula.. pikir yg semua ni akan diajar kat sekolah. X patut x patut.



Ni pulak keputusan exam akhir tahun.

blink blink mata mak tengok keputusan kamu kali ni.

Alhamdulillah.

^____^


teacher pun cakap Aiman banyak kemajuan. 




Aiman yang sekarang

Bukan no 1

Cuma no 13/22. Naik 6 tangga

No 1 memang terbaik tapi kemajuan itu penting.
Nampaklah peningkatan dia



Aiman memang x pernah ponteng sekolah. Kalo ponteng pun sebab makpak yang suruh. Mcm p bercuti hari isnin. Balik kampong ker.

Tu ajer. Hari hari lain wajib p sekolah.



Dan yang paling mengejutkan kali ni bila Aiman boleh dapat math A.

Wahhhh

hebat ko nak.

Mak dulu sekolah dr tadika sampai form 3, x pernah lulus math. Asyik fail ajer.
Tapi mak buat kejutan bila pmr mak dapat math A. 
Hebat x mak... heeee



techer cakap " Aiman kat umah selalu kira duit ker. Boleh dapat A ni ".

hahhahahhaa

teacher buat lawak pulak


Alhamdulillah. Bersyukur sangat aku ngan kemajuan Aiman ni.

Sekarang ni nak bagi dia fokus jer.

Teacher dia tanya kat aku " Aiman ni suka korek pensil/kaler ke kat rumah. Ngah belajar boleh dia sharp kaler. Mcm dah habit jer"

Haaa acaner nak jawab ni


" Betulla tu teacher. kat umah saya sorokkan sharpener dia. Kalo edak depan belakang kaler tu di korek ngan dia. Suka beno ".


Lagi teacher ckp akhir2 thn ni Aiman dah kuat main.
Main ultramanla. siap buat aksi lagi.

Aissss

Dah tunjuk taringla tu.

 Inshaallah tahun depan kita jumpa lagi yer teacher.



2 comments: