Wednesday, September 24, 2014

Projek mem'bunga' telur tisu..


Assalamualaikum semua..


Sekarang ni semangat aku ngah berkobar kobar dengan 1 projek ni.

Alaa bukan projek jutajuta la.. 

Untung sesen pun xdo.. buntung lagi adala


-________-


Tapi sebab projek ni mcm ada feel kasih sayang .. tu yg semangat ajer



tadaaaa


aku perkenalkan.. inilah projek aku tuh..

Kalo boleh siang mlm nak mengadap si bunga ni ..

Nasib baik Aiman ngan Dsa rajin nolong..

1st time aku buat bunga ni, dia punya stress sampai aku x boleh tdo mlm tu. Aish jiwa kacau betulla.
Esok pagi terus aku google cara2 nak buat bunga ni. 
Siap rekod lagi cara cara nak ikat reben.
Teruknyala ikat reben pun x tahu.

Ooo x teruk sangat, memang aku x tahu ikat reben.
Nasib baik eksaited, sanggup belajo.



Akhirnya tahula nak mengikat reben selepas mintak bantuan drp Cik bos.
^__^



Ekceli, trend bunga telur tisu dah lama sangat berlalu.. 
Aku jer baru terhegeh hegeh nak belajo buat.



1st time aku nampak bunga telur ni ms adik ipo kawen .. My biras yg buat. Terus tersuka. Terus nak belajo buat sebab nampak canteknya canteknya.

Bila mntk biras tolong ajokan, dia ckp " ala senang jer. lipat lipat jer. Jadila ".

Aiisshhh x kan senang sgt kot. Mcm x konpiden jer




Ni la bunga yg biras aku buat tuh..

Simple but Nice



Dan ini pulak hasil tangan aku yg udah mula nak tumbuh kematu.. Dok melipat riben guna dawai halus tuh.. 

Yg aku baca kat blog, ramai guna paper creepe jns halus/nipis. Tapi ms aku beli hari tu lupa nak kompem blk kat google. Udah terbeli jns crepe yg keras. Yg pink tu guna crepe keras
Geram jugakla sebab tersalah beli. Esok paginya, sblm msk opis p cari kedai stationery dulu. Carik paper creepe yg nipis. Nasib baik ada. Yg purple tuh
Puas hati -___-

Ginila perangai aku 
Selagi x dapat asik teringat ingat aje


Aku suka buat benda2 mcm ni tapi kena ada sample. Baru menjadik. Tu pun hampir2 jadila.
Not perfect 100%.

Otak x kreatip, harusla ada contoh. Heeee

Bukan x nak beli tapi lagi suka membuat. 
Puas hati itu yg dicari.



Yg ni cantikkan. Kemas jer. Riben tu tegak jer. 
Apesal riben aku lembik jer. 



Plan xderla nak buat byk sangat. Dlm lingkungan 50 cucuk jer.

Majlis kecik kecik jer. Adala seri kat citu.


No comments:

Post a Comment