Tuesday, April 15, 2014

Masalah PELAT


Assalamualaikum

2 hari ni aku sedikit runsing memikirkan Aiman. Lagi2 bila hal ini bapak dia yg luahkan.

" kesianla kat abg "

" dia nak ngaji pun susah "

" mesti kena gelak dgn kawan dia jer "


Hmmm yeker dia kena gelak..  Kalo betulla, memang kesian kat Aiman



Aiman thn ni 5 thn. Tapi sampai sekarang ni dia cakap masih x jelas sebutannya. 
Contoh cakap" otomen ahat ". sepatutnya jahat kan


Dia suka berborak ngan aku pasal ikan jos , otomen, king kong  tapi tula. Jenuh gak aku nak paham. Bila hntr dia sekolah terdengar jugak kwn2 dia bercakap. Better drp Aiman. Aisshhh


Rupanya byk juga mak bpk yg menghadapi masalah yg sama. Ada yg ckp ni perkara biasa. Alaaa nanti bila dah sekolah, dah bercampur ngan kawan2 pandaila dia cakap. Errkk

Kalo penyudahnya mcm tu xper. Tp risau jugakla kan


Bila baca artikel yg ditulis oleh Dr Zubaidi, betambah risau dibuatnya..




Banyak aku baca mslh mcm ni patut di rujuk ngan pakar ENT or speech therapist. Tapi mslhnya hospital2 kerajaan ni kekurangan  pakar utk kes mcm ni. Nak berjumpa memang memakan masa. Long Q gtu.


Sekarang ni memang aku banyakkan bersembang ngan Aiman. Harap2 ada perubahan la pd dia.

Kalau tukarkan susu formula boleh berhasil ker..

Kena usaha gak ni..


No comments:

Post a Comment