Monday, March 17, 2014

Pasar Mlm Brinchang, makan & aktiviti malam


Assalamualaikum

Tak tahu apa silapnya.. Tiba2 blog ni sakit pulak. Banyak button yg ada sudah tiada. Ter kial kialla aku mencari. Akhirnya hari ini baru dia ok. Perghh lega. Kalo edak berkubur begitu sajala blogku ini.


Aku nak menghabiskan cerita akhir bercuti di Cameron pun asik tertanggoh. Alang2 dah bercerita aku habiskan jugakla yer.

Mlm di Cameron aku & rombongan pergi ke psr mlm brinchang. Sebelum pergi aku dah mengenyangkan perut aku & perut2 yg lain. Udah x pyh pk nak mkn apa, nak mkn dimana. Yg penting x payah nak stress kan hati bila mkn anak berlari kesini sana. Aiman ler tuh. Ahhh x koser mak.



Bila nmpk aptmn siap kelengkapan memasak & ada freezer terus kol adik suruh beli ayam & ikan marinated. Leh membakar nanti.

Adik beli ikan salmon 2 ketoi.. Aiiiiik x berapa nak jln ikan nih..



ayam marinated. Sedapp wooo sejuk2 pekena ayan bako..

Aku bwk stok beras dr umah.. ngam2 utk mkn pd ptg tu ajer.

Org lain dtg Cameron sebok cari steambota tapi aku memasak kat umah. Ape kelas ko ni jahh.

Hahahhaaa suka hatila korang nak cakap aper.
Bos aku siap ngomel " aperla u ni muza, bercuti lagi mau masak2 ker. Org nak relaks . X nak pk msk2 dah ". Haa memangla betul kata bos tu. Tapi aku lagi sanggup memasak jap drp mkn kat luar memikirkan perilaku anak2 aku nanti. Aisshh boleh elang mood nanti

Alahhh lagi pun bkn nak msk rendang ker, msk lemak putih ker. Msk nasik ngan bako ayam jer. Kacang putih jer. Antara rajin ngan malas ajer kan.



Lepas magrib kitorg gerak p pasar.


Jommm


Hmmm susah nak cari parking. Habis semua jln2 kecik kitorg keluar masuk. Sedang mencari parking tiba2 ada kereta keluar memang suka sangat. hohooooo memang wanted tol parking disaat itu. Jalan kena jauhla cikit. X kisah. Yg penting dapat parking.



Banyak kedai2 di psr mlm yg menjual brg2 mcm ni. Sampai ajer terus cari sarung tangan utk budak2.



Aku ingat harga lebih kurang sm ajer








Alahii comei2nyerla buah buah tu. Aku cuma beli beberapa fm ajer.


Lepas keluar dari kedai terus menyusuri pasar mlm. Kat psr mlm ni ada jual sayur2, buah staberi, makanan, bunga & anak patung minion. Wlpn cuti biasa tapi ramai jugak pelancong yg dtg . Bersesak jugakla. Jadinya xderla sempat nak menangkap2 gambo ni. :)

Lbh kurang sejam lebih ajer kat psr. Sesak. Lama2 boleh lemas. So jomla balik.




Pekena stoberi cicah cokelat. lagak ct nurhalizala gayanya. Mlm tu beli sebakul stoberi berharga rm15. memang banyak. Coklat tu beli asing. Harga dia kalo x silap rm5 sebekas.



Jagung manis yg dibeli dipsr mlm jugak. Terus rebus beberapa bijik.



Cendawan goreng.  pun sedap



Haaaaa lepas dah kenyang aper lagi, berlengkor depan tv. Layan anaconda. rasa lapo p dapur mkn jagung rebus pulak. Dahaga pekena teh tarik. Wahhhh nikmatnya rasa.


^__________^



Juga hasil belian di pasar malam. Bila membawak budak2 kecik ini jua yg dimintak. Harus pulak dibeli sorang 1. X nak share2 katanya. Beli jerla. Leh buat bantal peluk kat umah.




Bila mak pak dah ngantok, anak2 kena paksa tido. Aiman ngan Afiq kena tido dlm blk no 3. Si Delisha tu interframe ajer. Mak masuk blk dia pun ngekor masuk jugak. So mlm tu buat kali ke 2 Aiman x tido ngan mak dia.


Yg kelakonya pagi2 Aiman ngadu kat mak " naper mama kunci pintu. Aiman ketok pintu mak x bukak. Aiman nak tido ngan mama .. huuuuu ". Alahaiii nak, bapak kamu la yg kunci tuh. Sian anak mak yer

Terus dia baring peluk mak dia.

Haa habis dah cerita psr mlm & aktivit malam kat Cameron. Best x korang baca. Kikikikkkk

Alhamdulillah habis dah. Lepas ni leh cerita pasal hal lain pulak.


Korang nak bercuti ke Cameron sgtla di syorkan. Yg paling aku suka part udara dia. Nyaman ajer lagi2 bila berangin. X dapat rasa feel tu kat KL.


Sekian, wasalam.


*masib berteka teki kehilangan MH370. Semoga selamat semuanya "


No comments:

Post a Comment