Monday, January 27, 2014

Perkaitan 'TANAH KUBUR' dengan lagu FEBERET Aiman


Assalamualaikum

Refresh cerita pasal Lagu kesukaan Aiman  :)


Korang ada nyanyi sama sama x ?

hihiii

Okei


Camner Aiman boleh tahu & menyanyikan lagu tersebut.


Mula2 dia nyanyi aku memang x dapat nak tangkap. Terpaksa mintak pertolongan bapak Aiman.

Nasib baikla ada setengah2 hal, Aiman ngan bapak dia agak kamceng .


Bila Aiman dah nyanyi berkali kali tapi aku masih x paham lalu somi pun cakapla

" tu lagu tanah kuburla ma "




Oooohhh tema lagu drama tanah kubur di astro tuuuu..

Alamak sorila nak

Aku x terfikir yg Aiman nak hapal lagu tu..


Suka betul dia tengok citer ni..

Sebab suka sangatla dia boleh hapal ..

isisishhhh budak2 ni klo dah suka , cepat sangat ingat nya


Aku x tahula part mana yg dia tersuka sangat tu..


Mungkin part jenazah dipakaikan kain kafan . Nampak macam pucong kan. 

Haaa part tu dia suka.

" Ma ma pucong ma.. pucong.."


Boleh balik kampong baru2 ni dia ajak wak dia p kubur. Dah sampai kat kubur tu dia ajak wak dia balik. Wak dia tanya " naper Man ". Dia cakap ada pucong.. huhuuuuuuu


Ngeri wak dia mendengar nya.  

Asik nak ke tanah kubur ajer.

Adoyaiii nak xder tempat lain ke ko nak pergi..

Sebab drama ni jugakla Aiman sekarang mula nak sembahyang tanpa suruhan drp aku.

Hebat sungguh penangan drama ni


Part ni aku aku x tahu dia dengar skrip yg mn 1..

" ma, kalo x semayang nanti pucong gigit.. ada ulat.. ulat banyak " sambil tangan dok tunjuk kat muka, kat hidung.

Ohhh TERSENTUH HATI mak bila nengok anak dia semayang.


1 subuh dia marah bila aku x ajak dia semayang sama2..

sobsob


Lalu dia bangun terus bentang sejadah. Tanpa basuh muka terus bismillah..



semayang isyak


Sekarang ni tidakla dia cukup semayang 5 waktu. Semoga dia sentiasa istiqomah




Bila nak tidur tu sempatla sembang2 pasal semayang ni.

Bang, kita semayang bukan sebab takut hantu gigit tapi sebab ALLAH yg suruh. Kalo abang x semayang nanti masuk neraka.. hotttt panas tau... panassss sangat

Part ni susah sikit nak explain.

Kena slow2.

Aiman juga baru tahu kalo xnak pucong/hantu gigit jadi kena baca bismillah. Pucong takut .

Mcm tu pulak. 

Bapak dia cakap Aiman masuk toilet x pasang lampu. Dia dah baca bismillah..

hmmm ape aper jela nak


jemaah bersama sepupu2 di kampong ayam


Kadang kadang hal mcm ni x siapa dpt jangkakan.

Umumnya pakar2 x bagi anak anak kecil dimomokkan dgn cerita hantu hantu ni. Banyak buruk drp baiknya.


Yang penting mak pak harus mainkan peranan jua. 


No comments:

Post a Comment