Thursday, December 12, 2013

The Bid Bad Wolf di MIECC


Assalamualaikum


Semalam aku sekeluarga pergi sini.

Bunyi macam rancangan bing bang ajer kan. heee ada lg ke rancangan tuh

Event ni sedang berlangsung sampai 15/12/2013 hingga pukul 9 pm saja. So korang yg suka baca buku tu tunggu apa lagi. P serbu book sale ni. 


memang best sangat. Space dia luas. Pun sejuk jer. Kalo dtg bwk anak2 boleh letak anak2 kat playground tgkt 2. Caj rm10 sejam.



Sejak hari Isnin hari tu aku dah cakap ngan somi nak p sini. Siap cakap sempena beday aku yg ke 32 (hukhukk makin tua) bwakla binimu ini kesini. Wahhhh Bukan mintak gelang emas tapi bwk p tengok book sale ajo.

Semalam kan Selangor cuti sempena harijadi sultan . Makanya bolehla bwk anak2 sekali. Inila kali pertama aku ngan anak2 dtg area Mines sebab somi x tahu jln nak kemari. Semalam nasib baik dia x sesat. Katanya dia dah google  mlm sebelum tuh. Good job pa





Mula2 plan nak biarkan somi jg anak2 kat playground. Tapi pk rm10 sejam macam x berbaloi ajer, lagi kena beli socks rm2 makin malasla somi nak main2 kat ctu. Kalo boleh siap dlm ms sejam xper jugak, ni kang belek2 ajer dah sejam. So kensellll


Aku cuak gak mulanya. Sebab takut anak2 cepat bosan. Maklumlah diorg bukan boleh buat apa.
Tapi jangkaan aku meleset.

Wahhhh diorang enjoy sangat . hohoooo mak bangga ngan korang nak..



Nengok.  Adik sampai dok terkangkang gtu. X hirau ngan org yg lalu lalang. Mcm buat kat umah sendiri ajer




Sungguh banyak buku2 utk budak. Sampai aku pun x tahu nek beli yg bagaimana.

Rambang mata sungguh..


'_____________________________________'




Tugas aku mencarik buku, tugas somi menjaga budak2.

smilesssssss

'_______________________________'


Dorang hepi ajer.


Aku ingat diorg pun excited giless.
 " Wahhhhhhhh ma, banyaknya buku ..banyaknya banyaknyaaaaaa"


Tapi kebanyakan buku2 ni aku rasakan semua datang dari obersea la.  Makanya semua dalam bahasa inggeris. Xder pulak aku nampak yg berbahasa melayu.  Atau maybe aku yg x jumpa kut.


So semalam memang hbs kan masa kat area kids saja.  Aku pun x plan nak beli buku utk diri sendiri.

Ingat nak cari buku basic utk Aiman. Pun x jumpa. Banyak kepada buku cerita.


Xperla, sambil mak bercerita korang leh belajar jugakkan.



Seronok membeli buku kids ni sebab kebanyakannya jns yg hard cover. memang leh tahan lama. Harga pun murah. Semurah RM1. Berbalooiii




Aiman setiap kali jumpa buku animals semua dia nak bwk balik. Terpaksala mak dia buat tapisan dulu. Klao edak semuanya buku gambo buaya. Aisshh





 Nasib baik Selangor ajer yg cuti. Kalo sabtu ahad mesti asyik berselisih bontot ajer. Nak carik parking pun kena pusing sampai 10 kali. 



Cashier pun banyak. Beratur panjangla jugak tapi laju. Edakla sampai sakit pinggang. 




Kalaula setiap kali sale, diorg buat mcm ni kan best. Selesa, cepat. Nak bwk anak kecik pun xder masalah. Memang aku akan datang berkali kali. 




Buku yg dibeli. 8 ajer. Orang lain sampai penuh kotak. Siap ada yg jadikan stroller anak mcm troli brg. Penuhh.. Best jer aku menengoknya.

Xper, lenkali kita up lagi. Belikan untuk bapak sekali yer anak anak



Abang Aiman volunteer nak bawak. Adooii bising dok cakap berat ma berat maaa


Last, sebelum meninggalkan  ruang legar..




Aktiviti sambil menunggu bapak keluar dr toilet.

Tu ajer..


eh ehhh jap







Sebelum masuk beli buku leh posing dulu kat loby..


 okei habis dah...  :)



No comments:

Post a Comment