Friday, September 13, 2013

Ujian dari Tuhan


Assalamualaikum..


Ujian dari tuhan.

 Hmmm  aku rasa semua hambaNYA pernah diuji. Cuma bezanya kecil or besar tahap ujian itu.  Dan Allah menguji hambanya  dengan ujian yg selayaknya.


Aku nak cerita tentang 1 musibah yg berlaku dlm keluarga aku baru2 ini. 





Seorang perempuan dimn dia telah berkahwin telah menuduh dengan yakinnya yang saudara aku ini telah melakukan gangguan seksual keatas dirinya.  Dia cakap, saudara aku tu telah melondehkan seluarnya lalu dengan sukanya menunjukkan ANUnya kepada dia .


OMG...


Kenapa dia yakin sangat cakap sipelucah tu adalah saudara aku.  Dia cakap ngan keadaan fizikal, rambut yg pendek2 , muka cerah2 & mata sepet2. Ala2 sabahan or sarawakian gitu.  Sungguh dia sangat yakin 200%.. 


Sudahla dituduh sebagai pelucah, sewaktu saudara aku tu nak berjumpa dengan mereka ( pompuan, laki dia ngan kwn2 dia ) x tentu pasal ada org nak jadi hero tapi hero pengecut telah pukul dari belakang. Memang hero taik kucing. Kalo hero sangat naper x pukul depan2. 


Sungguh x adilkan.  kena pukul belakang, kena tuduh depan org ramai. Bukan nak bincang elok2. terus2 1 kwsn tahu kes ni.


Selain pompuan tu ada jugak pompuan lain yg kena gangguan ni tapi dia x yakin yg pelucah tu saudara aku.  dia was was  so dia xderla tuduh.

Sekarang kes ni dah jadi kes polis & pegawai dia pun dah msk campur.


Sekarang dah ada bukti utama yg menyatakan saudara ku itu bkn sipelucah sbb ms pompuan tu kena ganggu saudara aku tu blk kg sbb ada kematian.

Yg bagusnya pompuan ni pun dah buat report polis & mention dia kena berapa hari bulan. So kat cini dah bercanggah fakta. Time dia kena saudara aku xder ditempat kejadian.



Lepas ni saudara aku nak buat saman malu. Aku adik badik semua setuju kalo dia nak smn malu. Mengaibkan sungguh.  Polis belum siasat 1 kwsn perumahan dah pandang serong kat diorg. 

Gila x malu ko.  kalo tuduh buat vandalisme ok lagi. Ni buat lucah. Adoiiii x rela



Itulah 'ujian dr tuhan'.

Aku sungguh x duga perkara mcm ni pun boleh berlaku.

Jikalau kita benar tdk ada perkara yg perlu ditakutkan.


So kita perlu sentiasa memandang setiap kejadian itu mesti ada hikmah disebaliknya.



No comments:

Post a Comment