Thursday, September 12, 2013

Moon Cake


Assalamualaikum


Moon cake.. kuih org cina..  aku x tau yg moon cake ni dirai bg mengingati zmn revolusi dinegara China suatu ms dulu.. Tu pun cik bos yg ckp..


Dia tanya, aku suka mkn moon cake x..  aku ckp mkn la jugak..  

Dia tanya aku suka mkn version tradisional or moden..

Ohhh ada 2 version pulak yer.. Baru ku tahu..


Aku nak try dua2 version..


Esoknya, aku dah dapat moon cake itu..



Wahhh kotaknya aja udah glemer la sangat.  Aku ingat org beli bkn sbb nak mkn cake tap sbb packing dia yg sgt cantek..



Aku mulanya teragak2 nak ckp yg aku nak mkn moon cake.. biasala, was was dengan kehalalannya..


Dapat beg, aku terus godek godek..



Jumpa pun benda yg di godek.. 

Moon cake ni pun skrg dah dikomersialkan.. semua org dah boleh mkn.  Cuma siapa yg masih was was better jgn mkn kan..  :)


Kotak yg cantek tu cuma ada 2 cake sajer didalamnya..




yg puteh tu version moden, yg corak bunga2 version tradisional



Delightful lyce. rasa sejuk & lembut


Alahaiii aperla motip diorg letak katon yg omeii ini.. sian kena potong 2



mixed nut.


Version tradisi ni sgtla padat..  nak potong pun susah.


Aku baru rs cikit jer..  separuh dah bwk opis bg opismate rasa.. kalo dibiarkan kat rumah takut tak terluak pulak..



Okeii tu jer nak citer.. 


daaa



1 comment:

  1. Kalau kakak suka yg double york Muja.
    Kalau kuaci kakak kurang sikit..

    ReplyDelete