Monday, July 1, 2013

Renovate rumah: wish list ~ episod 1



Assalamualiakum wbt..

Antara benda yg aku nak buat kat umah aku ialah memozek laman/parking & buat awning.

Teringin sangat nak tengok halaman/parking bermozek.  Lagi2 bila hlmn umah tu mcm dah ada mini padang kecik pulak.  Kalo aku ada bela kambing boleh gak dibagi mkn rumput tu.  makin tinggi aku tengok.  Hari2 memang x perasan kehadiran rumput tu sbb dia selalu duduk bwh kereta.  Bila kereta parking kat luar rumah barula nmpk segala tumbuhan yg tertutup selama ini.  Dengan simennya yg dah pecah. Hmm sgt burukla tapi nak buat mcm mn kan.  kalo tiap kali buat kunci kira kira baki bank asik negatif jo   maka harusla dipostpone niat itu.



mini pdg bola yg x kusayangi..


hari2 begini..patutla tn umah x perasan..heee


huby ckp, hari2 dia siram rumput ni..adoyaii




Lagi2 bila kontraktor cakap "  cincai cincai parking ngan awning lbh kurang RM10k ".. amboiii senang ko ckp cincai cincai yer..ingat  aku ni keje cap duit ..  kalo cap duit pun kompem tu bkn duit aku...arggghh sede jap.




Namun x siapa yg tahu.. hanya ALLAH Yg Maha mengetahui segalanya..  Dalam ada xder tu, tertunai gak hasrat nak  buat mozek kat laman umah aku tu.  Syukur, alhamdulillah.. hati melompat2 riang :)


Sekarang ni laman umah aku sedang berubah rupa.  Semoga semakin cantik & ayula dia lepas ni.. Anak2 pun boleh bermian riang.. siang mlm leh main kat luar..hohooo In sha Allah..





*ketika umat Islam mengharapkan hujan, hati ku gundah juga...namun kuserahkan saja pd KuasaMu Tuhan*


No comments:

Post a Comment