Tuesday, March 26, 2013

Income tax 2012


Dah pun selamat hantar..


Cepat cepatla lhdn depositkan balik tax refund tu.  leh aku usung anak & lakik p jenjalan.. nak beli gelang emas kena topup pulak .. ohh p menyelam pun jadila..  Aiman mesti sukaa



X susah dah sekarang ni.. semuanya dihujung jari..  


Sekarang ni kalo korang hntr x sampai 5 mnt dah setle..  laju jer..  cer korang hanto pd 30/4 memang terbakar jer hati ni..  asik asik stak ajer..  mengalahkan snail.. pusing pusing pusingggg



Masuk jer web sini e-filing


Sebelum tu kumpul segala dokumen yg berkaitan..  mcm ea form, statement insurance, resit2 buku/majalah, bil internet, penyata sspn, resit2 zakat & resit derma..


Dah ada semua ni baru senang nak buat.. mcm mkn kacang kuda ajer..  


Tapi sebelum tu korang ingat x pasword e-filing korang..  aku selalu sangat lupa kat mana aku tulis.. terpaksala belek buku catatan 1 persatu..  Lepas ni aku nak tulis kat depan borang tu..beso beso..senang nak tengok.. heee



Ingat nak tipu2 cikit kat pembelian buku2 tu..  kunun2 nak claim semaksimum yg leh $1,000..  sekali tengok alahaiiiiiiiii  x sampai $100 pun pengurangan dia.. so mls la nak wat nakal..  :)


Korang, cepat2la hanto income tax tu yer..  


Jgn sampai terlepas 30/4/13,, x pasal pasal kena penalti...




* untung diorg yg byk anak, leh dpt relief byk..heeeee *






2 comments:

  1. Wahh muja mmg rakyat yg prihatin heheheheh....cepat dan tangkas gituuu....bagus laa gini buat awal2 kan....kalo last minit nanti rase kelam kabutnye...kang ade laa x kene nanti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tangkas sebab nak refund cepat ekeeeee

      Delete