Wednesday, March 13, 2013

bila sikecik minat membaca



Salam sejahtera buat kwn2 sekalian..


Org kata nak melentur buluh biar dari rebungnya..  senangla kalo nak dibengkokkan ker or nak dibentuk.. macamla anak2 kecik ni..  Kalo kita nak anak2 suka membaca maka kenala dididik dari kecil supaya suka membaca..  x gitu kan..  

kalo dah beso lagi2 dah petah bercakap mau dia asik menjawab jer tiap kali kita srh baca buku.  Udah mak anak bertekak ajer..




Aku suka sangat belikan buku utk anak2..  mainan pun aku suka beli jugak..  utk anak2 aku semua suka..  tapi bapak diorg edak.. Makanya Aiman akan tarik tangan aku kalo nak mainan..hoooo



Buku diatas dibeli utk Aiman tapi nmpknya adik Aiman yg terlebeh sudah.. 


gelak excited dapat conteng buku..



Bila aku cakap "adik jom baca buku" cepat2 dia landing, comeiii sungguh.




tu dia..  bila dpt pegang pen.. mak x leh pergi mana, kalo edak mau 1 umah bercorak..ohhh



Abg cakap ni 'bird".. adik cakap " cattttttt ".. aisshhh



udah penat duduk dia baring pulak.. teringat mak jmn sekolah dulu.. buat kerja sekolah sambil baring..




haaaa baguiihhnya.. adik belajo abang sebok nengok katon..



hasil air tangan Delisha...


Nasib baik dakwat pen ni senang nak dipadam.. conteng byk kali mak just lap ngan kain ajer..berehh


sessi pembelajaran sikecik ngan bpk dia..  cat cat cat..  semua cat..

video



* nak cari buku alif ba ta yg sesuai utk anak2 kecik.. susah nak cari *



4 comments:

  1. beli kat ne buku tu??? puas cari takde.. balik balik amirah tulis gune buku resit je... hahahaha...

    anyway, rambut amirah ngan aiman hampir sama la... rambut ikal. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. wauuuu tulis kat buku resit yer.. :)

      Buku ni beli kat kedai dlm giantla..luper nm dia aper tp PB maybe leh cari buku2 lain kat popolar or MPH.. Insha Allah ada yg sesuai tuk Amirah

      Delete
  2. ececececce...syoknye dia menulis

    ReplyDelete