Tuesday, February 26, 2013

Gara gara chiken pox..



Aiman ngan Delisha x boleh pergi ketaska..


Aku pun dapat agak ngan perkara ni..  petang semalam bila nak amik Delisha pengasuh tu ckp, Delisha xleh hntr sampai betul2 sembuh aka c.pox tu terkopek.  Aiman pun sama kena cuti lagi2 c.pox dia baru nak keluar.  Kalo mcm tu mau 2minggu lagi kut baru leh hntr bebudak ni.. :(


Sekarang ni mcm dah musim ciken pox ditaska pulak.  Selain Delisha ngan AIman , dah ada budak lain jugak yg terkena ciken pox ni.


Bila dah berlaku wabak mcm ni, mak la yg paling penin kepala.  Saper nak tolong jaga anak2.  Nak cuti lagi, minggu lepas jer dah cuti seminggu.  Nak hantar Aiman balik kampong rasanya redha lagi tapi camner ngan Delisha.  Budak kecik ni kalo terjaga tengah malam x nampak bayang mak dia mulala melalak mcm nmpk kucing.


Xder cara lain melainkan mintak tolong mak aku datang rumah. Serba salah aku nak mintak mak aku datang sebab kesihatan bapak aku pun bukannya baik.  Dah tua2 ni selalu jer skt2 badan.


Lega sangat bila mak aku dapat datang.  Baiknyala mak aku ni, sanggup nolong anak2 jaga cucu.  Macam dah menyusahkan jer.  Dari kecik sampai dah kawen asik nak mintak tolong ajer..  Segan sungguh


Pagi tadi Aiman menyanyi riang bila aku gerak nak p kerja cuma Delisha meraung jap .  Budak pompuan tu memang gitu.  Mak dia mandi pun dia leh meraung. manja toll ko dik..




Aiman asyik menggaru2 je kat tpt yg ada c.pox tu.  Delisha hari tu xderla nak menggaru sangat. Udah nak bogel ajer..


Bila bapak dia sapu ubat sejuk kat badan dia, boleh dia masuk toilet berendam dalam besin.  Adoooiiii nak, habis la hilang ubat tu.  Dia cakap hot hot..  sabo jerla..



*mak aku datang siap bawak kelapa tua sebab nak mandikan cucu2 dia ngan kentos kelapa tu*


No comments:

Post a Comment