Friday, December 21, 2012

Semuanya secara ONLINE, sudah bersediakah?



Salam uollss


Petang semalam aku ngan Puan Bos pergi 1 short course kat Pusat Lthn Petronas, Bangi.




Korang nak tahu aper yg diorg ajo?


kekekee kiranya aku ni teradvanced sudah.


Kelmarin kan aku bg tahu tentang susahnya-benda-baru-ni


Semalam, diorg ajo tentang benda tu la.

ha haaa advanced x aku ni.




Dah selamat pun aku hntr rfx tu ( x taula betol ke edak aku mengisinya ), baru korang nak ajo.


Isiisisiis  patotla aku rasa mcm kurang cerdik jer hari tu.


Kalola diorg buat course ni sehari sblm kelmarin, memang aku raser akula pekerja yg paling gembira.


Aperpun course semalam memang byk manfaatnya kpd aku.




Sekarang ni mana2 agensi memang banyak guna online jer.  

Start from invitation to participate PI/bid , sent PO, create invoices sampaila ke final step semua thru online.

Diorang nak paperless.


Kalau Petronas ada SUS portal, MPOB guna SENNEGO pulak.



Thn2 mendatang semua syarikat memang wajib pasang unifi.

Sebab tiap2 hari kena tengok semua perkara ni thru online.

Then, internet pun kena high speed.  Kalo tiap kali bukak asyik loading jer, mau terbakar je jiwa raga.



Sekarang ni kerja aku pagi petang, hari2 menjenguk portal2 ni.   Kdg2 bila aku tengok pagi xder, tau2 petang ada la pulak.  


Mcm Petronas  kalo ada new rfx diorg akan bg tahu melalui email, tapi kalo sennego kdg2 xder email pun.  Tahu2 jer ada new pi.


So x lehh lekala kalo deal ngan sistem2 ni.  Takut kalo terleka leh terlepas job yg ada.

Then step xleh salah.  Tu yg haru tu.  Kalo tersalah 1 step pun cukupla.  
Bisa membuatkan hari aku mendung jer seharian.


* bila dah biasa berkwn ngan sistem2 ni, memang rasa mcm mkn kcg jer..kikii *




No comments:

Post a Comment