Friday, December 7, 2012

Makan ayam penyet dalam hujan




Baru jer  nak bismillahhirahmannirrahim,  ujan pun turun..


Hmm nasib baik perut ngah lapo,  laju jer aku makan.  X yah dah tunggu opismate yg lain.



Hari ni En Bos bawak pergi makan kat 1 kedai yg agak jauh cikit dr hiruk pikuk kota.  Version kampung la.  Ada kucing, pokok2 & bunyi pun macam macam.  Nasib baik xder bau yg mcm mcm.



Dah nmnya kedai kat kampong,  bila ujan turun x leh nak lari kemana.  Duduk jer kat citu sampai hbs makan.



sketol aym grg + ulam2 + sambal belacan


Nasib baikla nasik ayam penyet ni sedap.  Ngah sejuk sejuk ni pekena nasik & lauk yg panas memang menyelerakan.


seketol tempe + tauhu grg


makan makan.. nyum nyummmm


Tempat makan ni berhampiran Kg Sri Langkas, Puchong.  Kecik jer kedai tu.  Kalo org x tau memang x sangka citu ada jual ayam penyet & nasik campur.  Cuma org2 sana jerla yg tau kut.  ( aku pun x tau camner bos aku leh sesat kecitu )



Hg nasik ayam  penyet ni  1 set RM7.50, hmm okeila, xla mahal sangat.  Saiz ayam dia agak beso.  Puas aku mkn sorang2.  Bos aku ckp tu aym kg,  tapi bila aku gigit rasa cam aym daging ajer.  Sambal belacan dia sedap.  Licin aku makan. Rasa dia x begitu pedas. sesedap rasa ajer


   Tengok tu, kucing2 menumpang berteduh dibawah meja makan kami.




Alhamdulillah udah kenyang. Jom kita balik.  Baju basah, perut kenyang, mata pun dah berat.. Ooohh



* PnBos cakap ayam tu mcm x penyet pun..kikiiii *


~wahh mentang2 udah x byk keje sampai 3 post ko publish hr ni yer~





No comments:

Post a Comment