Thursday, November 22, 2012

kecik kecik dah pandai nak lari dari umah



Budak budak sekarang otak memang berakal ajer..  boleh lelah mak pak dibuatnya


Ohh aper yg aku nak bisingkan hari ni..


Tuuhhhhhh si Aiman ebob tula..  pagi2 dia dah buat mak dia berkerut kerut dahi..  


Biasala pagi2..  anak2 memang aku dah mandikan dari umah..  dah jadi rutin, bangun pagi & mandi.


Pagi ni turn aku mandi ngan Delisha.  Aiman lmbt cikit sebab dia cakap sejuk.  


Dah siap mandi, umah sunyi sepi jer..  pintu terbukak..  


Aiman, oooooo Aiman..  


Sayup2 aku dengo suara dia..


Aimannnnn


sayup2 lagi suara dia..


Aku tengok kiri kanan ruang tamu xder..  PELIK?


Apesal aku kate pelik,  sebab gril pintu masih berkunci.  Pagar pun tertutup jer..  Xkan dia keluar.


Aimannnnn  ( mcm iklan kat tv tu dah...  jerit srh anak dia mkn )


Baru la aku nmpk dia berlari lari dengan hanya memakai dryper tanpa berbaju & berseluar.  Masya ALLAH, pepagi dia dah berkunjung kerumah jiran.  Dia carik kawan dia "Adam" la tu..


Lepas tu elok jer aku tengok dia msk umah sambil menutup balik pgr umah.


Abg, camner abg keluar? masuk masuk..  x snunuh tolla abg ni.. buat malu mama ajer


Xder la pulak dia nak masuk umah.  Terpaksala aku bukak kan gril pintu tu..


Pelik.. sungguh aku pelik.. Camner dia leh keluar rumah..


Dalam fikiran aku terfikir 1 cara jer.


Aiman keluar ngan meloloskan badan dia ikut gril pintu tu..  Astagfirllahallazim..



Sebelum ni aku pesan ngan huby, kalo nak p kejer tolong kunci gril.  Nmpknya lepas ni kena pesan tolong kunci pagar sekali.





Dan bila nak keluar umah tadi, Aiman tunjuk cara baru camner nak keluar rumah tanpa membuka gril.. Anak anak..  macam macam la perangai kamu ni..  benda yg mak x ajor , tau jer kamu buat.


x sempat aku nak snap gambo.  Laju jer dia loloskan diri





Bila aku bg tau kat pak dia, bapak dia cakap betul ker tu Aiman.  Ntah2 Aiman ngah tido kat dlm bilik lagi.  Ohh nak kata yg aku nmpk tu momok la yer..  Tengokkk, bapak Aiman pun x cayer anak dia leh pikir cara cam tu.  Adik jgn cakapla.  X lm lagi dia ngikut sekalila aper yg abg dia buat tu.  



Nasib baikla lubang2 pagar tu kecik.  Kalo edak kompem budak 2 org ni leh lepas gak..


Adooiiiii



* menitik air mata & hiba melihat gambar anak anak kecik dibumi Palestin.  Ya Allah, lindungilah mereka drp kekejaman Israel.. Aminnn *



No comments:

Post a Comment