Monday, November 19, 2012

Hari hari mesti mau



mau apa sih....


mau pam ini susu cap ibu.. ngehhhh





Dalam malas2 aku, hari2 aku gagahkan jugak mengepam..  Tapi sabtu, ahad & cuti umum aku bercuti mengepam..  Boleh gak mcm tu yer ???


Sebab ms hari2 cuti Delisha yg tolong pam .. heeee


Kat opis kalo  x pam, baju masih boleh basah.. walaupun x lenjun cam dulu2 tapi bila lembap dikawasan itu,  haruslah aku bersegera mengepam.


Alhamdulillah, masih ada rezeki untuk Delisha walaupun aku baru tahu yg Delisha pada siang hari tidaklah  beria meminum susu.  


Ohhhh sedehhh  :(


X tau nak buat apa lagi..  Delisha memang x minum susu mcm baby2 yg lain. Baby yg lain mnm 3-4 btl, Delisha kalo dpt habiskan 2 btl pun dah buat aku gembira sangat.


Jumaat lepas masa dia dijaga ngan embahnya kat umah,  jenuh bapak dia nak bg minum susu.  Jual mahal sungguh dia.  X nak langsong dia minum susu tu.  Udah membazir 2 botol.  Hmm dalam bazir2 pun aku kena bekalkan susu  gak.  


Sebab tula bila balik umah jer,  terus melekap dia ngan mak dia mcm 2 hari dah x jumpa.   Huhh memang xleh nak buat aper2 dah..   


Org ckp "ohh byk susu yer"...  saya x der susula.. mcm2 dah buat tp x der gak..


Hmm susah nak komen panjang2 bila dah org ckp mcm ni..  just lehla bg nasihat cikit2 berdsrkan pengalaman sendiri.  





Aku sekarang ni pun x amik benda2 tmbhn sangat,  just nak ngabihkan shaklee yg aku beli dulu tu.  x hbs2 lagi.  


Tapi aku pastikan ms kat opis aku mnm byk air 0.. setengah jam sekalila  aku p toilet..  Bila dah blk umah jgn hrpla nak mnm byk2.  asik lupa ajer


Kepada ibu2 & mama2 yg ada niat nak BF anak2, just bykkan bersabar & jgn putus asa.  In Shaa ALLAH, niat yg baik akan dipermudahkan wlpn amik masa sikit.  Hokehh




Last..  stok di opis yg makin sedikit 





* sambil ngepam bacer belog :)  *








No comments:

Post a Comment