Wednesday, November 14, 2012

Bila Aiman ngikut mama pergi working



Assalamualaikum wbt

Ni nak ceriter kejadian Isnin yang lepas.


My big2 bos semua p cuti2 oversea.  Tinggal aku ngan manager jo.  Kebetulan Isnin hr tu mngr pun ada hal so keseoranganla aku diopis. Huuuu


Terus aku sms huby..  " pa, t hntr abg ke opis mama.  Nak buat teman. Boring lak sorg2 "..  "okeh" kt huby..


Kul 2+pm terpaksala aku mengambik Aiman kat ngan area kilang huby sbb ms tu ujn lebat.  Ohh hebat sungguh kuasa Tuhan.  Opis aku xder ujan tapi sepanjang perjlnn nak amik Aiman punyala ujan selebatnya. Subhanallah..


Setibanya Aiman kat opis, wah wahhhhhh kejakunan sungguh dia. pot pet pot pet dia dok tanya, ma ni umah saper la.  Ohh abg xleh mkn buntut aym dah lps ni.  


Cukup la Aiman sorg kat opis ni..  memang boleh memecah kesunyian sungguh.


Biola gambar menceritakan aper yg berlaku..  Kang kalo aku yg cerita korang kata aku reka2 citer.. kikikii


ketibaan pekerja baru yg havoc


hasil slps menggeledah pantry



ajak ma main 'hide & seek' pulak


udah ma xleh kerja 5 mnt..





Staff baru a.k.a assistant x begaji  mama .. 

 Bila aku print bedezupp dia p terjah mesin fotostat tut..  terjengket jengket nak ngamik paper tuh.  Bila ada faks masuk lak, punyerla dia teruja tengok. Aper ke bunyi tu..  Udah di amik semua paper kat mesin tuh.  Nasib baikla faks masuk tu semua lepas.  Kalo edak udah jadik mslh pulak.




Harapan supaya dia dok diam diam



Harapan musnah..  Dia sangat excited ngan benda2 baru nih.  Semua nak p tengoknya




Pening kepala mak ko Man..  meh cni tulis abc..




Asyiknya... hmm adala 5mnt baiknya tuh..




Okeh ma, kerja abg dah siap.


kerja Aiman


ohhh dia amik ruler mama pulak..  ngah buat plan yer bang


naper senget jer ni.. huhhh


adoii sakit kapala.. layan jajan dulula..  




hohohooo  silap besar mama bila mengorek pensel dihadapan dia.  Udah dia korek pensel aku sampai jadi bantut.  

Spuloh kali dok ulang alik buang habuk dr bekas pengorek tu.  Korek cikit , p buang. korek buang.  Adooiii mana bos letak panadol nih



Udahla buat huru hara,  berani dia rampas kerusi mak dia.  Udah mak dia terpaksa duduk kat kerusi kayu..  Kijam ko nak




Ohhhh x sudah2 ngan trade mark dia tuh..


Kesimpulannya, pekerja baru ni memang sangat produktif.  Baperla gaji aku nak bagi ni yer..

Balik umah baru sampai pertengahan jalan suasana yg kecoh tetiba jadi sunyi pulak.


sekali  toleh belakang...





































kroh krohhhh

hahhahaha sian dia.  Penat kerja seharian . 


Gitula ceritanya.. Habis dah  :)





* hr ni bpk dia ckp, hampir2 baju kerja nak koyak gara2 Aiman tarik2 xnak msk skul *





No comments:

Post a Comment