Friday, November 9, 2012

Balik kampong lagik



Sabtu lepas aku blk kampong. Amik cuti extra 2 hari sampai hari selasa.  Sebab dah lama x balik  pun ( sejak raya poser ).  Hmm kalo aku blk kg pun harus amik cuti extra sbb kg aku ngan huby dekat2 jer.  So kena adilla, tido umah mak pak semalam.  Susah gak kalo kawen ngan org dekat2 ni.  Kalo x blk slh 1 umah kang jadi bahan gosip pulak.


Selalunya akan lebih 1 mlm dirumah makpak aku.  Ohhh sori yer Pak Aiman.


Balik kg pd musim ujan ni akibatnya habisla adik dicium ngan nyamuk jer.  Udahla nyamuknya beso2.  Merah2 1 badan jadinya.  nsb baik x melarat menjadi kudis.



Kg aku ngan huby dekat ngan Bagan Datoh.  Alaa dekat gak ngan umah pak Dato Seri Zahid Hamidi tu.   Boring2 kat umah lari jap tengok laut.



Tu tuu anak2 pekan ngah jakun tengok laut.




Ebob request nak mandi laut.  Ohh anak, laut ini hanya layak utk dilihat ajer.




Adik yg sejuk pns sejuk pns



Ohhh Ebob buat aksi manja dia tuh.. hehhehe



Tu dia, dahi adik dot dot merah



X cukup ngan muka, belakang pun penuh kena cium ngan sang nyamuk.  Jahat tol nyamuk2 ni. ke dia geram ngan kegendutan adik ni.. 



Adik  masa nak blk kg pun dah stat2 demam.  Kejap ok kejap x ok.  Pagi selasa sblm blk BSP p urut ( tkg urut tu ckp demam saraf ni) ..  Budak x penah kena urut, sekali diurut punya kuat dia meraung.  Hari tu okla dia nmpk cam dah beransur sihat.  Nak main2 dah tapi bila malam udah panas balik.  Yg peliknya kalo malam panas sangat badan dia.  Hmm kat kg udah dibwk klinik,  kelmarin aku bwk lagi check doctor.  Takut2 jer demam lain.  Bila doctor mskkan ubat ikut buntut adik,  baru demam dia kebah.  Alhamdulillah  :)


* hujung2 tahun ni bestkan kalo dpt p cuti2 *








No comments:

Post a Comment