Friday, October 19, 2012

Baru ku tahu, Delisha tak makan nasik


Istigfar..


Sampai ke malam tadi fikiran ku x tenang.. runsing & rasa mcm x aman jer..


Petang semalam masa ambil anak2, pengasuh bg tahu nestum adik dah hbs.  Okla memang dah lm sangat so memang patotla habis.  Lalu aku bertanya " tengah hari Delisha bg mkn bubur kan ".  Pengasuh tu mcm serba salah pulak " saya bg dia mkn nestum jer.  Tengah hari, kdg2 petang pun ada gak ".   Aku mula cuak.  " habis tu budak2 kecik ni x makan buburke? ". " bagi apa yg mak diorg bekalkan " . " bubur memang x der buat ".  Oh ohhh apakah ini



Masa aku bertanyakan psl taska ni,  manager diorg ckp ada bg mkn.  Sehari 3 kali.  Bubur pun diorg ada mskkan.  Tapi kenapa hari ni diorg x der msk pulak.  Alamak, salah komunikasi ker aper ni.


Aduhaii kesian anak perempuan aku.  Selama ini ko x mkn nasik la yer dik. Mkn nestum jer.  Alah kesiannya.  


Aku x kisah kalo kena bekalkan bubur utk adik tapi kenala bg tahu.  Selama ni pun diorg x pernah tanya.  Mati2 aku ingat diorg ada mskkan bubur utk  baby. X derla aku nak tanya hari2 adik mkn aper.  Kang cakap aku byk tanya pulak.  Bila x tanya nila jadinya.  Nasib baik la adik x mcm org pelarian tu.  Balik2 kebulur jer.


Udahnya mlm tadi bertungkus lumus mskkan bubur utk Delisha.  Bila teringat balik rasa serba salah tulla ngan budak kecik tu.  :(




Nahhh sekor ikan utk adik..  Mak bukan mls msk dik.  Mak tak tau ko x mkn dik..  huhuuu



tadaaaa siap dah..  bubur nasik ikan spesial utk adik.. nyum nyummm sedap dik.  Mak rasa dah.


Lagi mak masak ni




Mak rebus then mak lenyek2 jer dik.. teringat ms ko baby dik,  suke tol adik mkn labu..


Pagi ni gembira mak bawak beg bekalan kamu dik.  Puas hati mak.

Isisss sian tulla kat anak aku ni


* dulu lain sekarang lain *




No comments:

Post a Comment