Thursday, October 18, 2012

Aiman tak hepi di taska


Hmmm memang pagi pagi budak Aiman ni suker spoil mood semua org.


On the way to taska boleh dia cakap " x nak p skul " . " nak ngan mama "


Alloo nak, mak bukan pergi jln2 mkn aingin.  Mak pergi working okeh.  Mak working nak belanja korang mkn sedap2,  boleh beli mainan korang.


Haruu tul bila dia cakap gtu.  Lps tu mula dia cakap nak p umah kak Ud ( pengasuh lama ).


Aku rasa dia memang x hepi duduk kat taska ni. Dia x enjoy ngan kwn2 dia & mungkin ngan pengasuh2 sekali.  Kalo dulu dia bolehla manja manja ngan kak Ud dia.  Kalo nanges K.ud pujuk.  Sekarang kalo nanges org buat x heran jer (pujuk gak tp jap jela)


2 hari lepas ms amik anak anak, Aiman terus mengadu & tunjuk kat aku tangan dia.  " ma, tangan kena gigit " .  hmmm memang luka pergelangan tangan dia tu. Bengkak & nmpk berdarah.  Bila aku ty kat pengasuh ( saje2 ty ), ngan biasa dia ckp " budak main main ".  Ohhhh


Udah aku kena ajo cara2 camner nak protect.  Aku ckp lenkali jerit kalo ada bdk nak gigit. Atau tarik tangan tu bang. Dia ngangguk jer ( mcm x paham jer ).


Esoknye bila dia mengadu kat bapak dia, bapak dia cakap " kalo ada org nak gigit abg sepak dia tau.  SEPAK!!  Ohhh kontra sudah


Sebab tula dia x hepi.  Ngan ramai budak.  Dah ramai so tempat sempit.  Huby pernah nmpk ms bebudak tido, penuh ruang kat tingkat bawah.  Aiishh kesiannye.


Hbs tu camner yer.  Nak tukar tempat lain, x taula sm ada mslh ni boleh selesai ke edak.


Dah hampir sebulan duduk kat taska tu , adala 2-3 hari jer yg dia ok.  Selebihnya semua ko.


Bila dia xnak pergi skul, memang drama air mata la pagi2.  Nak keluar kereta pun x nak.  Sampai kena tarik keluar.  Masa tu cakap nanti beli aiskrim la, aperla memang x jalan.  Dia nak ikut mak dia.  Ohhh anak kau memang lebih daripada adik ko yer.


huhhh mencik aku  tengok


* nasib baik Delisha kdg2 ok,  kalau sm gak ngan Aiman,  ngan aku sekali menanges. Uwaaaaa *


No comments:

Post a Comment