Monday, August 13, 2012

membasuh rumah pada hari puasa.... hampir2 x berpuasa



Salam Isnin


Sabtu & ahad hari tu tengah2 hari buta aku n sessi keluarga ( termasuk si debob ngan si kecik ) pergi membuang sawang, menyental lantai & membasuh 1 rumah dr tingkat atas smpi tingkat bawah..



Pergggggg  kesat nyer tekak ini kurasa...  nasib baik udah kul 2pm kalo 12tgh hari agak2 dah berbukak puasa aku laki bini...


Tugas membasuh serahkan pd en huby ngan Aiman.. waaaa  abg Aiman sgt Likeeee .. siap naked lagik tuh...



Habuk dia x taula berapi inci dah.. sampai terbersin bersin si Delisha..  Dahla pns x berkipas, habuk berterbangan bebas di udara ngan dia kurang tido & minum susu.. mlm tu Delisha terus demam panas...  nasib baik semalam dah kebah cikit...



Paling perit bila nak buang selonggok sampah sarap yg dah penuh dihuni oleh sang ulat2 sampah.. mak aiiiii beso2 ulat tu.. eeeee xderla aku nak tengok.. kompem x lalu nak makan nasik ni...  terkutik2.. aiiisssshhhhh dah la beso, etam lak tu... nasib baik x putih..kompem terus muntah.. udah kena bukak poser..


Nasib baik hp aku rosak.. luperlak nak bwk kamera.. kalo edak leh tunjuk kat korang ruper ulat tu.. aku baru tau tu ulat sampah...



Tempat nak buang sampah tu dah la jauh... huhuuu dugaan tol bulan poser thn ni...


Sabtu basuh lantai tp x sempat nak lap sampai kering..  anak2 dah mengamuk.. sian diorg penat.. aku laki binik pun rs nak fengsan ajer... balik terus tapau lauk.. msk nasik ajer..
 perggg kelegaan tol dapat baring...haaa pekena teh ais lagi nyaman ni..



Semalam datang keringkan pulak.. baru boleh golek2 baring kat lantai tu...  lap2 tangga , tingkap ngan gril...  senang hati bijik mata aku tengok.. baru clear cat putih tu.. kalo edak nmpk kelabu ajer..  baru rasa best nak masuk umah baru..


So sekarang ni umah ngan ada cikit renovation... ape dia tu..  tungguuuu next picture bila dah siap  :)


Make over u...  i likeeee it



No comments:

Post a Comment