Wednesday, August 8, 2012

Demi sebuah kedamaian



Semalam...


Sehari suntuk aku sebuk ngan urusan rumah.. Lps kol staff loyer bank, aku kol pulak staff loyer aku...  Aku rasa kalau diorg ada rekod call in, mesti nm aku paling banyak sekali...


Memang x khusyuk nak buat kerja.. Bak kata opismate " your heart is not here ".. jap jap kol.. jap jap kol


Sampai 1 waktu aku rasakan mungkin inilah penyelesaiannya..  Aku kena advance dulu duit baki rm3K tu kat owner..   Kalo nak tunggu bank issued chq x taula sblm raya leh setle ke x sbb banyak sangat benda yg perlu dibuat sekarang..


Sbb dah over drp extend date, owner kena agree untuk extend lagi.  Kena tulis surat & kena sign surat tu..  Nak suruh dia dtg sign surat tu ntah bila la..  Kalo dia nak dtg xperla, kalo dia x datang..  lagi lambat nak proceed.. Belum dengo dia berleter lagik..  Tapi klao kita ckp dah ada duit, kompem dia laju jer datang kan...



So aku decided, terpaksala buang rasa marah & menyampah kat owner jauh2...  Dulu aku pernah terpk nak advance tp bila dah sakit hati sangat mengenangkan perangai dia.. huhhhh x hingin aku



Duit! kat mana aku nak carik.. gaji aku pun dah banyak sgt merosot.. nak pjm kat adik beradik, ohhhhh diorg pun nak guna utk raya.... saper yer yg banyak duit time raya ni?



En Bos.... yaaaaaaa dia saja insan yg berduit time2 ni...



Muka tebal x taula berapa inci tebal.. malu dah letak jauh jauh..klao malu xder umah la jwbnya.. huhhh ko ingat senang ker nak pjm duit kat org ni.. lagik2 ngan bos ko..adoii


Bos, saya ada hal nak bincang leh..  bla bla bla..... apesal mcm rs nak nangis jer ni.. uhukkksss


Alhamdulillah, en bos sudi membantu.. Aku berani nak pjm pun sbb confirm bank akan bagi duit  tu cuma x tau bila... Yg pasti bukan mg ni or mg depan..


Pagi ni kol staf loyer, dia kata dah kol owner.. owner nak dtg kul 3pm.. Waaahhhh laju kan dia... aku mmg dah agak dia akn dtg selaju ini..


Hmmm aper pun mls nak teruja sangat.. selagi x confirm owner bg kunci umah petang ni mls nak hepi sakan.. kang jadi mcm kes minggu lepas...  Sakit hati ajer..



Tunggu berita petang ni okeh..   Moger semuanya berjalan lancar.. Aminn





No comments:

Post a Comment