Thursday, August 30, 2012

Cerita Raya


aaiiishhh x habis2 lagi ker citer pasal raya ni weii...


Citer ni mcm nak x nak jer aku stori kat cni tp just let it go..


Betapa pelik aku ngan raya tahun ni..  X tau la tsunami ape yg melanda ..


Bangun awal pagi nolong MIL ngan ipar2 msk..  aiishhh harus tunjuk rajin ckit kan..


Dah siap msk2, yg lelaki & MIL pergi semayang raya.. aku ngan ipar2 pompuan sambung sarapan..hahhaha



Dah diorg blk raya, tengok yg MIL sebuk lak bekas2 kuih.. Yg laki lepak2 kat beranda.. Hmm bila nak ada sessi salam menyalam ni ...


Kebetulan huby ngah srpn so aku tanyala " pg ni x nak kemana2 ker, semua org rileks ajer.. kalo xder nak beraya jom balik kg lagi 1 ( kg akula tu )..".  Masa tu my SIL ada, so dia ckpla kat MIL..  MIl cakap pagi ni x kemana.. ada tetamu (jarang sgt tetamu dtg hr ry pertama..kalo mlm raya mmgla ada)



Ohhh aku dah ngomel2 ngan huby, aper kes raya mcm ni.. salam2 edak, dah kebiasaan setiap tahun raya pertama semua org pergi melawat mereka yg lebih tua.. so yg anak2 sedara mestila phm yg makcik pakcik diorg x der kat umah...


Huby diam jer....


Dah nak ketengah hari barula nak beraya.. x taula aper yg menyebabkan fikiran masing2 berubah...


Ni yg kadang2 mood x berapa nak syok..


Kalo kat umah aku, sebelum keluar beraya umah embah ngan wak mesti salam salam dulu...tiap tahun x pernah miss umah embah ngan wak.. sejak kawen ni jer aku baru miss, sbb ms diorg pergi aku stil kat umah law


*hari tu 1 tetamu jer yg dtg....agak dahh..betul2 tsunami *







No comments:

Post a Comment