Wednesday, August 29, 2012

Bayaran taska, mahal dan murah



Salam kawan kawan


Insyaallah tengah bulan ni aku akan pindah kerumah kitorg kat Bndr Saujana Putra tu.. umah yg dinanti2 selama ini.. erkkkk


Patutnyer aku plan nak moving hujung bulan ni tapi disebabkan rumah masih bersepah sepah, makanya tidak wajarla untuk berpindah pada keadaan skrg ni.. heeeee


Ohh melalut sudah, semalam aku menelepon 1 taska ni..  Tanya caj untuk bdk 1 yr & 3 yr..  Sekali siap dia cakap hg utk bdk 1yr $330.00 & 3yr $250.00 (dah siap disc tu)  erlpppppp


Takut aku salah dengo or dia tersalah cakap, banyak kali la aku repeat amount yg dia ckp tu..  mahalnyer kak...  ehhhh ni standard ni..kata dia..


Aperlak standardnye, area Pucg Utama bdk umo 1 thn x sampai $300..  Pernah hntr aiman ke  Taska Saffa .. pun baru RM290.00... tu Puchong yg memang ngah pesat semuanya..


Ada 1 taska kat BSP, dia caj baru $280 utk 1yr & $200 utk 2yr above.  Ni baru standard..


X taula kewajaran mereka meletakkan yuran mahal2 ni.. Tanya kemudahan dia, semua sama ajer.. xder yang lebih2..


Sekarang ni pun aku bg pengasuh $250 utk adik & $200 utk abang...


Tanya kwn2 lain , ada yg cume bayar $150 jer..


Bukan la nak berkira sangat.. aku pun tahu jaga budak ni pun senang tapi kalo taska lain leh bg harga yg wajar naper ko x leh kan...


So dah decided nak hantar kemana..  Insyaallah, semoga semuanya dipermudahkan.. Amin


No comments:

Post a Comment