Friday, December 30, 2016

Pagi pagi dah kena saman



Assalamualaikum..

Mood pagi ni dah kelaut..

Pagi pagi dah dapat saman memang la hangin..

Kalo kena saman memangla sebab kita buat salah kan.

Aku pun ngaku aku salah tapi tengokla kesalahan tu mcm mana..

elok jer aku dok dalam kereta tunggu adik aku beli air kotak kat kedai.. 


Janganla nampak org salah kome nak terus saman..

Atleast jenguk2la dulu, ketuk2 tingkap tu mintak alihkan kereta ker.. tanya apahal parking kat jalan  ni. Aku leh terima tau kalau komer ketuk ketuk dulu..

Ni edak.. terkejut aku tetiba bunyi papppp. Lps ko letak saman kat wiper ngko pun blah. X sempat aku nak hai

Sekali tengok saman, wahwahwahhhhh siap ada gambo keter lagi.. cun sangat. tangkap gambar dr belakang, printed, selit kat wiper & terus. Aku rs trafik tadi x turun dr mtr pun sebab laju sangat kejadian tu.. Aku memang x sedar bila dia ada kat tepi keter..


Saper yang kejer kat area puchong ni tahula mcm mn parking kat cini.. kol 9pg memang semua dah full.. Lagi2 area bank.. 

Kalo nak beli roti tu memang org parking jap kat tepi jalan tu.. jalan tu ada 2 lane.. 1 lane keter parking ada lagi 1 lane.. org mabuk jer langgo keter berhenti.. 


Aku x puas hati, aku nampak trafik tu aku jumpa dia. Dia kata lain kali cari parking. Encik kalau ada parking dekat situ edakla saya parking kat jalan. Ingat aku ni suka sangat ke nak langgar undang2. X kuasa aku nak hbskan duit kat saman2 ni.


hangin tul aku. Aku hangin sangat sebab aku ada dlm keter tu. Aisshhh hangin tul aku. Menyaman jer kejernya. 



2 comments:

  1. Betul tu Muja..
    Sekurang2 nya suruh alih kan kereta sebab kita ada kat dalam..
    Ni terus saman..

    Kes akak lagi best..
    Akak tengah pergi beli kad parking..
    Sampai kat kereta dah ada saman parking..
    Aduhai..
    Melilau mata mencari pegawai tu..
    Mujur dia ada selang 3 buah kereta..
    Akak cakap saya baru beli kad parking..
    sambil tunjuk kad tu..
    Tak apa akak gi pejabat dan buat cancel..
    Adik .. banyak kerja akak..
    lagi pun adik pun rasa kan kereta akak tu panas lagi..
    Maknanya baru sangat parking..
    Ok lah mcm tu kak..
    Bak slip parking akak tu saya klip bersama saman ni..
    Mujur akhir tahun tak ada yg blok utk renew roadtax..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tengok muka trafik tu memang muka xder toleransi kak..mls nak buat muka kesian dah..

      Delete