Wednesday, April 27, 2016

Eksiden lagi....


Assalamualaikum...

kejadian petang semalam.
On the way balik dr klinik (monthly check up)




cuaca elok, kereta pun x banyak.
Memang malang tolla.
Berlaku kat roundabout bsp.
Dekat sangat dah nak sampai umah , leh pulak nak eksiden tu.

Aku nak masuk simpang ke bsp, bagi dah signal. Nampak ada keter dr tol bsp. Nampak keter tu mcm terus ( pikiran aku dia nak msk ke simpang bsp jugak ). So aku terus jerla. 
tahu2 keter tu dah depan mata.
Gedegang ajerla.
Nak brek kuat2, si Dsa dok depan.
Brek ngan berhati hati jerla.


Aishhhhh bedebo jantung aku dibuatnya.


Sekali keluar tengok keter savy tu remuk kat pintu depan & scratch dr pinti depan sampai belakang.

Xder kecoh2, terus p report.


Polis srh report kat IPD Banting.


kesimpulannya sarjan tu cakap ni kesalahan aku. Sebab aku x ikut lane yg betul. Kalo nak masuk ke bsp tu kena amik line kiri. Org tu memang dah betul lane dia. melainkan kalo aku dah depan dia & dia x stop memang salah dia.


Yg selalu org bsp praktis adalah bagi signal & jln terus klao nak ke bsp. X kirala ko lane kananke lane kiri ke. So keter2 yg dr tol bsp tu kena stop. Hmm praktis yg salah rupanya.

Udah kena saman $300. Nak diskaun kena bayar kat Bkt Aman.

Sebab aku salah org tu akan claim guna insuran akula. Aishhh mahu mencanak insuran aku thn depan ni. Hmm nak buat mcm mana. 


Pengajaran betulla.

Eh ehhh, nurse semalam kira hari ni aku dah 28weeks... dah kena kira pergerakan baby hari2..




No comments:

Post a Comment