Thursday, August 13, 2015

Merosot


Assalamualaikum..


Pagi semalam lepas nganto Aiman depan sekolah, aku nampak cikgunya kelam kabut macam nak ngejor aku jer.. ehehh bertenang cikgu, saya x kan lari kemana..


"Aiman ada baca buku x kat umah :

alamakkk ... 


tersengeh sengeh lah aku dibuatnya.. ngaper plk cikgu ty lagu tu..

"ada jugak baca tapi x lah hari hari " sambil senyum malu


" Aiman merosotla bacaan dia "

Ohhhh


" dia eja dah betul, tapi sebut dah lain bunyinya "

Ohhh betulla tu cikgu. Kat umah pun mcm tu. pelik mak dibuatnya..


" risau saya sebab dah semester ke2 ni "


Aiiiii cikgu risau , mak nya lagi risau...


" sekurang kurangnya 10 mnt sehari "

xperla cikgu, mlm ni saya ajar dia lagi.. lebih minit lagi..




bila aku bagi tahu kat adik aku, dia cakap " habisla Aiman malam ni "..

kikiii nampak beno mak nak jadi godzila..



Sebenor benornya mak Aiman pun x pandai sangat fonik2 ni.. lagi lagi nak sebut E e tuh.. Aku rasa Haiqal anak jiji tu lagi pandai sangat drp aku.. huuu


so anak beranak pun perbetulkanla bacaan mlm tadi.. baru aku sedikit paham mcm mana nak nyebut E e tu dengan betul..


Insha Allah.. semoga Allah permudahkan urusan mak n anak ni..

Aminnn



No comments:

Post a Comment