Friday, April 24, 2015

Tetamu kecik


Assalamualaikum


Cerita petang semalam. Aku di kejutkan dengan kehadiran kawan kawan Aiman. Kwn taska dia. Memang aku suka tengok bebudak ni. Comei bam bam. Putih lagi tu.





gelak sakan bebudak ni dpt berjumpa lagi.


^____^


Jap... pelik 5 saat.

Acaner bebudak ni boleh sampai umah aku?
Mana mak paknya?
Tahu x makpaknya bebudak  ni kat sini?


Bila aku tanya kat bebudak ni, diam ajer x cakap. 


Aiman ngan Dsa pun hepi kwn dtg umah. dijemputla makan naget ngan telur grg . Hepi sungguh bebudak ni.


Aku pulak tiap saat dok jeling luar umah. Jap jap tengok jln. Mn la tahu mak pak budak ni ngah mencarik.


memang x sedap hati aku rasakan. makin petang, mcm nak ujan jer.

Jom jommm acik hantar balik umah.


berjalan kakila aku meng eskot bebudka ni blk. Umah diorang pun aku  x tahu. Aiman la yg tunjuk jalan sebab Aiman yg bwk diorg blk umah tadi. Jauh jugakla berjln. Sampai blok depan tuh. Udahla bebudak ni jln jap ketengah jap ke tepi. bising mulut aku dok jerit tepi tepiiii ada kereta tuh.


sampaila ada pakcik sorang dtg ke arah kitorg. 

" Aiishhh pergi mana tadi. Risau dah bapak dia carik tu "


Haaaaa aku agak dah. bebudak ni keluar umah tanpa pengetahuan mak pak diorang.

Bayangkanla lbh kurang 15mnt gak bebudak ni dok umah aku. Mahu x risau giler mak pak dibuatnya. mcm kes Aiman beli air milo dulu. Huhhhh memang x bernapas dibuatnya.



Ni lah namanya budak kan. X tahu takut. Kwn ajak ngikut ajer.


Aku pikir masa Aiman naik basikal lalu umah diorang. Terus di ajak kwn2 dia dtg umah. Budak budak bila ngah hepi terus ikut jer. xder nak ckp ngan mak pak dulu. Udah mcm romeo larikan juliet pulak. 


Lps tu korang pun tahulah acaner perasaan mak paknya. dah la budak comel. saper x geram kan. rasa bersalah pun ada. Aishh aiman aiman suka suka hati jer ko bawak balik anak orang.


Aku pun dah warning kat Aiman. Jgn bwk basikal jauh jauh. Kalau jauh2 aku rantai basikal dia nanti. 

anak baik..


selalu kita ckp ngan anak2, jgn ikut org yg kita x kenal. dlm kes ni bebudk ni kenal.
kita pun ada pesan kat anak2, nak pergi mana2 ckp ngan makpak dulu - dlm kes ni aku rs mereka terlupa sebab hepi sangat jumpa ngan kawan. x sangka pulak rumah kita dekat yer.


mcm Aiman, aku dah pesan banyak kali pun bkn dia nak ikut. dengo memang dengo tapi x ngikut apa yg kita ckp. dah pesan jgn bwk basikal jauh2, diam diam jauh jugak dia pergi. Yg x syoknya sebab adik dia dok kejo  dr belakang.

Aiman aimannnn tunggula dsa..... 

bukan Aiman tunggu adik dia, makin pecut adala. terkapai kapai dsa kat belakang. kasihan


kasihan saya - selalu kena tinggal ngan abang leman


Bila ada anak ni memang x leh leka langsung. serba salah jadinya. kalau pikirkan keselamatan sangat memang bebudak  ni dok dlm umah ajerla. Kesian pulakkan.


Semoga kita sekeluarga sentiasa dilindungiNYA. Inshaallah.





No comments:

Post a Comment