Tuesday, April 21, 2015

GM Klang: Sila bawak banyak duit



Assalamualaikum..

Korang tahu x pasal GM Klang.. hihii bagi peniaga online mesti banyak yg tahu kan.. 

Aku suka pergi GM plaza yg dekat klang tuh.. x pernah p kat KL tu sebab jem..


Dulu aku x baper suka p GM...sebab kalo nak dpt hg murah mesti kena beli banyak..paling sikit beli 3 baru dpt hg murah.. baju bebudak pun bukan nya murah..mahal gak..dan aku x berapa suka ngan quality dia.. mcm kureng cikit..

Maybe aku yg tersalah beli. sebab aku tengok ramai ajer yg memborong kat situ.. Tapi sejak kebelakangan ni aku ngan somi ngan anak anak memang suka sangat pergi GM..hihiiiii


Korang nak apa, semua ada kat GM. Baju frozen, baymax, upin ipin, boboiboy, cadar quilt. brooch, rantai, wallpaper, pensil,  gelang.... aiisss semuanya ada..

Sebab tu aku cakap sila bawak duit banyak banyak.

walaupun harganya murah tapi kalau semuanya nak , kan kena pakai duit banyak.


Tips yg aku nak bagi, sila rajin tanya banyak kedai. Sebelum soping sila mkn minum siap2 sebab nak guna tenaga banyak. Nasib baik escalator ada. Juga selesa sebab ada ekon. sejukla sikit.


Dulu aku x suka nak tanya2 byk kedai. Penat. Lg dulu bebudak kecik lagi. Nak dukungla. Sekarang semua dah berlari. yeeeee suka hati. Tapi bila dah besar pandai pulak diorang memintak. huuuu



Last week aku p Gm sebab adik aku kirim tilam baby. Berkenan dia ngan design kat Gm tuh.



set tilam baby 

tilam+bntl peluk 2 bijik + bntl 4segi sebijik..

Tilam ni leh lipat 2.. senang nak bwk kemana-mana.. siap ada kelambu lagi..


^__^


Macam tilam ni harga dia RM35.. First kedai aku tanya dia ckp RM35.. Hg asal RM39..

" x boleh kurang lagi ker... sy bg last RM30la kak.. "

Alamak rm30la...aku x mintak lg hg tu.. 


"x boleh kurang lagi ker.. "

" kalau akak pergi kedai lain semua bg rm35 kak..x caya pergila tanya "


hahhaha tu yg mls tu.. bila dah dpt rm30 pun dah best, so mls nak tanya lagi..sajer je jual mahal kot2 leh kurang lagi..kikiiii..




So aku amik kaler purple.. utk baby boy


Pusing pusing tanya kedai lain diorg jual RM35.. Hg asal rm40.. 
Kedekut tol..singgit pun xnak bagi kurang lagi..

walhal kedai yg tadi tu boleh jer bg rm30 kan.

so kita kena rajin tanya harga.. dpt kurang rm5 banyak gak tu.. leh bungkus teh ais




Mcm cdr quilt ni, kalau korang dekat area Kl better pergi sini ajer. Hg memang jauh dipasaran.

Rata2 online jual 1set ni RM120 -RM160 include postage.

Kat GM boleh dapat semurah RM80...kalau beli banyak kompem dapat hg lebih murah.. Peniaga kt GM ni pun ckp ramai org jual kat online.



Aku nmpk org jual mini scooter ni kat fb.. RM150 org tu jual.. 



Aku pun belilah.. tapi aku beli kat GM..

RM100 jer korang rege dia.. jimat rm50 dah..

ehhhhhh lupa nak ckp... + gst rm6.. so rm106 ajer..

quality, kaler semua sama...



So berbaloi sangat kan kalau beli kat GM ni..

Plan asal x der nak beli scooter ni. Tapi disebabkan Aiman berjaya naik scooter ni tanpa jatuh dlm masa 5 minit terpaksala makpak dia belikan.


Nak punya pasal, cepat jer belajonya



sebelum Aiman dpt mini scooter tuh, dia mintak topeng ni.

Rm8 + gst $0.48..

Aisshhh  banyak dah kena gst..


Kat kedai lain topeng ni jual rm10..


so spt aku ckp tadi..memang kena rajin jalan2 tengok hg.. melainkan korang memang bayak duit..so x kisahla..




memang best beli belah kat sini kan.. semua brg dpt hg murah..

Tips lain drp aku.

1. Jgn DATANG time org baru dapat gaji
2. Jgn DATANG time cuti umum.


Please ikut tips aku ni sebelum anda menyesal. Mood hepi nak soping leh spoil pulak.

Kalau time baru bergaji memang sesak gm ni dibuatnya. Nak cari parking pun susah. Round 5 kali x pasti dpt parking ke tidak.


Saper yg berhajat nak beli belah utk sessi keluarga memang GM sesuai. Rasa penjimatan. Tapi kalau setakat nak beli cadar quilt 1 set memang x berbaloi. Datang jauh jauh, kena byr tol semua tapi nyopingnya 1 brg ajer. memangla tiada penjimatan disitu.


Sekian tammmatla sudah cerita Gm aku.




No comments:

Post a Comment