Assalamulaikum..
Korang dah bersediake untuk menghadapi GST?
Aisshh x lama lagi tau.. pejam celik bangun tdo tahu tahu dah 1/4/15.
Haaa masa tu beli barang semua dah ada gst yer.
Ni nak citer psl org yg terlibat dengan kerja kerja admin/account.
Kerja bertambah tambah beb.
Dulu boleh update acct tiap 2-3 bulan sekali. Sekarang tiap2 bulan kena key in. Baru jer habis ke yin last month transactions, hari ni kena key in lagi.
X menyempatla ahkak nak melayan korea lepas ni.
Selasa hari tu aku p kursus ni.
Serius aku cakap.
Dengar psl GST aku angguk angguk. Agak pahamla sebab dah 2-3 kali p seminar.
Time nak praktis dlm sistem @ myob ..... arggghhh
Semua orang keluh kesah.
Pening pening.
Buat pertama kali akan terasa " lecehnyaaaa ".. "banyaknya"..
huhuuuuu
nangis jap sebulan 2 bulan.
Serius aku cakap ( 2 kali dah serius ni )
Bisnes yg x der acctg software ni, aku x tahula acaner diorang nak buat/submitt gst ni.
Cara manual @ excell mcm payah sangat.
So lepas ni memang x hairanla acctg firm akan naikkan fee. Sebab diorang pun x cukup masa.
Harapnya benda ni akan semakin mudah & senang untuk dibuat.
So kepada mereka yg bergelar accountant, admin exec , manager, clerk dll, kita bukan hanya perlu tahu apa itu GST tapi bagaimana nak melaksanakan kerja2 yg terlibat juga.
Selamat berjaya korang & aku jugak..
Majukan diri kita untuk syarikat..
^____^
* leh mintak gaji lebih ni *
Saya tak pergi lagi seminar GST ni..
ReplyDeleteDengar citer mmg leceh ye? huhu