Thursday, January 15, 2015

Aku dan GST.. Bersediakah ?


Assalamulaikum..


Korang dah bersediake untuk menghadapi GST?

Aisshh x lama lagi tau.. pejam celik bangun tdo tahu tahu dah 1/4/15.

Haaa masa tu beli barang semua dah ada gst yer.


Ni nak citer psl org yg terlibat dengan kerja kerja admin/account.


Kerja bertambah tambah beb.


Dulu boleh update acct tiap 2-3 bulan sekali. Sekarang tiap2 bulan kena key in. Baru jer habis ke yin last month transactions, hari ni kena key in lagi.

X menyempatla ahkak nak melayan korea lepas ni.





Selasa hari tu aku p kursus ni.

Serius aku cakap.

Dengar psl GST aku angguk angguk. Agak pahamla sebab dah 2-3 kali p seminar.

Time nak praktis dlm sistem @ myob ..... arggghhh

Semua orang keluh kesah.

Pening pening.


Buat pertama kali akan terasa " lecehnyaaaa ".. "banyaknya"..


huhuuuuu 

nangis jap sebulan 2 bulan.


Serius aku cakap ( 2 kali dah serius ni )

Bisnes yg x der acctg software ni, aku x tahula acaner diorang nak buat/submitt gst ni.


Cara manual @ excell mcm payah sangat. 


So lepas ni memang x hairanla acctg firm akan naikkan fee. Sebab diorang pun x cukup masa.


Harapnya benda ni akan semakin mudah & senang untuk dibuat.


So kepada mereka yg bergelar accountant, admin exec , manager, clerk dll, kita bukan hanya perlu tahu apa itu GST tapi bagaimana nak melaksanakan kerja2 yg terlibat juga.


Selamat berjaya korang & aku jugak..

Majukan diri kita untuk syarikat..

^____^


* leh mintak gaji lebih ni *

1 comment:

  1. Saya tak pergi lagi seminar GST ni..
    Dengar citer mmg leceh ye? huhu

    ReplyDelete