Wednesday, December 17, 2014

Tinggal di kampung


Assalamualaikum..

Hari ni masuk hari ke 3 aku berpisah ngan Aiman.

Aiman nak dok kampong. 
Aiman nak balik kampong.
Nak main ngan Apiq
Ngan kakak


Keinginan dia nak balik kampong tu memang x leh nak ditahan tahan lagi dah. Hari hari dok tanya bila nak balik kampong. Termasukla adik dia sekali.

So last week hari Khamis aku  balik kampong. Cuti bithday sultan terus aku menyambung cuti jumaat tu.

Kebetulan khamis tu makcik & embah aku ada buat kenduri doa selamat sebab nak p umrah.

Horeeeeeeiiii

Kegembiraanla Aiman ngan Dsa.

Sampai kampong terus lupa ngan mak pak 



Aku ngan somi berat hati nak tinggalkan dia kat kampong tuh. Bkn x der org nak tengokkan tapi sebab Aiman ni aktif & berani sangat budaknya.


4 hari kat kampong aku tengok perangai dia.

Tido dah x cari mak.
berhimpit tido ngan sepupu2 dia.

Lapo pun x cari mak.
entah aper jerla yg dimakan ngan sepupu2 dia.

Mandi, salin baju semua buat sendiri.

Kdg2 jer mintak susu kat emak. Huhh


Bila jumpa geng memang x ingat kat emak dah. Cukupla kalo ada Afiq. Bahagia dah dirinya.

Bila aku bagitahu yg Aiman nak tinggal kat kampung, semua orang macam

" haaa betul ker Aiman nak tinggal kampung.."
" Apaaaaa Aiman nak tinggal kampong?"
" X nanges ker?"
" Alaaa ko bwkla Aiman balik, saper nak tengokkan dia.."

Mcm2 ekspresi muka aku nampak..

"Habissla kalo Aiman dok kampong.."

haa mcm tu pun ado



Selalunya baik  ^__^

tapi  kadang2 ada jugak gaduhnya budak 2 org ni.



Sorang 5 sorang 6 thn.

Entah apa jerla yg dimainnya.



Kalo dah besar panjang lain la ceritanya.

Ehh ko dah awek Man... aku ada sukala kat sorang awek tu..

Ehh Piq, ko main game enemy strike dah level brapa?



Yg penting semua buat sama-sama. main sama2, mandi sama-sama

Marah pun sama sama kena.




Dlm berat hati aku relakan jugak Aiman tinggal di kampong.
X cakap pun dengan Dsa.

Naya kalo dia pun nak kena tinggal. x boleh jadi..


Pagi Isnin Dsa dah tanya mana Aiman.
Petang dia cakap Aiman x datang nursery. Aiman mana ma?


Pagi ni bangun tdo Dsa dah ajak mak balik kampong..

Rindukah?


Somi kol Aiman, tanya nak balik umah x? Nak balik tapi x nak p umah makcik Ha.

Acaner tuh..

Ni ngah pk nak amik ke x weekend ni sebab pagi tadi Apiq dah balik umah. Dah nanges2. Rindu kat Nia kata mak dia. hahhaha. Mak pun dah rindu kamu bang










No comments:

Post a Comment