Friday, October 17, 2014

My wish..


Assalamualaikum


My wish..



Aku suka membaca. Dulu masa zaman remaja kalo dah pegang novel memang x ingat dunia. 

Mulala mak aku bising " ngko kalo dah ngadap buku memang x ingat nak buat kerja rumah". Ekceli mak aku ckp jawala.


Suatu harikan, aku ada terbaca pasal seorang wanita yang dulu berkerjaya sekarang jadi suri rumah sepenuh masa..

Ohhh bestnya...




terus aku ckp ngan opismate..

" I plan nak jadi full hsewifela "

terpinga pinga opismate aku dibuatnya.

Sebab tetiba kau cakap perihal nak benti kerja n nak dok umah jg anak anak.


Yess, aku nak quit & dok umah jg/urus anak anak.

Aku nak hantar n amik anak2 dr sekolah. Xderla pukul 6pg diorang dah terpacak depan umah tunggu van sekolah  amik.

Sian diorang. 

Aku nak tahu aktiviti harian diorg.

Bukan x percaya kat anak anak. Zaman sekarang ni mcm2 benda boleh berlaku. Pengaruh kawan kawan. Mak pak seharian kat opis, anak anak kat umah xder saper tengokkan.


Dulu ms aku masih bercuti lepas lahirka Delisha, memang x hinginla nak jadi housewife ni. Rs x sanggup nak  dok umah jg anak. Anak ms tu ngah kecik lagi, time dua2 buat hal rasa stress dia... Hanya Allah yg tahu...


Sekarang ni dah bertukar fikiran pulak.

Tapi itulah, nak realisasikan kena mkn masa jugak. Plan umo 40 thn . Boleh ke?

Sebelum tu kena pastikan segala hutang2 pendek ni dah setle.
Kena ada side income dari rumah. Mayb nak ceburkan diri dlm bisnes Online.
Just part time buat kerja comp or  p opis kdg2 saja.


Selagi semua ni x setle memang x beranila nak benti kerja. 


Duduk umah & bekerja yer. Income masih ada


So sekarang ni kena pikir2 nak buat apa .



1 comment:

  1. betul tu sis nak berhenti banyak yg kena dipertimbangkan. Smntara masih kerja cuba sis buat pelaburan.. Tapi kena study lebih skit. Yela bab nak beranakkan duit ni takut juga.

    ReplyDelete