Wednesday, August 20, 2014

Round round naik basikal


Assalamualaikum

Sejak Aiman dah ada basikal  baru ni, jadi rutin aku tiap ptg bwk round setaman naik basikal. Xderla setiap petang cuma bila ada kesempatan dan badan masih gagah lagi.

Aiman tu kalo dah start mengayuh bukan nak kejap kejap. Bukan nak dekat dekat. Kurang kurang 4 jalan dia ronda. Lepas tu bawak basikal bkn nak slow. Bkn nak ketepi, kat tengah tengah jln tu jugak dia lalu. Bising mulut aku suruh ketepi .

Kadang2 x sedar yg speaker kuat sangat, terkejut jiran tetangga. Ohh maapkan saya. Anak saya baru belajar bwk basikal kat atas jln. Selalu dlm umah jer


Bila Aiman bwk basikal aku ngan Dsha follow dr belakang.





Kepala jap jap toleh kanan. Jap jap toleh kiri. Jap jap toleh belakang. Menikmati pemandangan sungguh. Acaner mulut aku ni x bising.  Risau jer kalo2 dia x sempat nak brake. Almaklomla kat tmn ni ramai budak2 kecik yg main kat luar.

Memang tiap kali Aiman naik basikal aku kena temankan. Kalo edak ngah dia bwk basikal tuh tiba tiba boleh pulak dia stop. Basikal tinggal mcm tu jer kat tengah jln. Yg dia pergi dekat pagar rumah sebab nak tengok anjing.  Adoooiii Lama pulak tu perhentiannya.


Sekarang dah kurang round petang sebab biasala, mak dia dah lelah. Sebagai gantinya mak ijinkan dia naik basikal pergi mengaji. Mak poloo belakang.


Okeila, dia puas hati. Yg penting dapat bwk basikal.


* nasib baik Dsha x nak naik beskal ikut abg dia.Tahu kot kemampuan diri.kikii *


No comments:

Post a Comment