Monday, August 11, 2014

Pergi Open House


Assalamualaikum..


Jemputan open house dah pun bermula. 

Sana sini org p bukak umah .Tiba tiba penuh jln kiri kanan ngan keter. Sejak bila pulak keter banyak ni. Ker memang selama ni diorang memang parking keter kat jalan. Aku jer yg x perasan sebab aku p kejer lambat. Diorang subuh2 dah gerak p kejer.



Bila jenguk2 nampak la ada rumah ngah terbukak. :)


Aku sabtu lepas selamat pergi 3 jemputan open house. Mulai dari Bt Caves, Cheras Perdana & finally depan umah.


Kul 2 gerak dr umah ke Bt Caves.

Lokasi pejabat/kilang buss partner bos.



Sampai lbh kurang kol 3+. Jem jgn ckp. Tp syukur kereta masih bergerak. Aku sampai jer bos2 ngan opismate dah nak balik. Ok xper, bos blk dulu.Saya nak mkn kambing bako dulu.



Menu kambing bako, sate, nasik himpit, lemang, rendang dgg, laksa, nasik tomato, sup, desert, buah2.
Aku aim kat lemang ngan kambing jer. Laksa & nasik x lalu lagi nak mkn.

^____^

Aiman lagi best, byk2 makanan limau jugak yg jadi pilihan dia. Siap bwk blk sebijik mkn dlm keter. feberet tol




Dah puas hati mkn kambing , gerak ke Cheras perdana pulak.

Lokasi no 2: Cheras Perdana umah kwn sekolah menengah.



Kwn aku celebrate birthday party anak dia yg baru sethn. So alang2 tu beraya sekali la yer.

Byk gak menu yg dia buat. Spageti, nasik lemak, lemang, nasik himpit. Dimana ada open house, adala lemang disitu.

Perut ada ruang cikit so aku pekena spageti jer ngan teh tarik 2 cup.

Urllppp


X lama lamaan disini. Ada 1 lagi umah nak kena pergi. Umah wajib ni. memang melampau sangatla kalo aku x pergi.


hasil dr umah kwn tadik


Lokasi akhir/ no3 : jiran depan umah

Ohh kat sini xder gambo. Sebab jiran jer kot. Bila2 aku leh tgkp gambo umah dia. :)


Berakhir sudah open house untuk hari Sabtu.

Alhamdulillah kenyang. Jimat duit lauk hari ni tapi luak pulak baki kad TnG aku.


Hari ahad pulak cuma ada 1 jemputan.

Lokasi: Hulu Langat umah kwn sekolah menengah



Pertama kali nak ke rumah diorg ni memang jenuh jugak. Dengan jemnya. Dahla x tahu jln. Harapkan gps ntah jln mn yg dia bwk tapi nasib baik sampai jugak . Bila dah balik baru tahu yg gps tu kononnya ikut short cut. 


Alhamdulillah jemputan kwn2 semua dpt aku penuhi. Setahun sekali. Time ry ni jerla kalo nak jumpa. Hari2 lain memang susahla wlpn duduk 1 kl . Kebetulan pulak somi sabtu ahad ni x kejer. Bolehla di ajak berjalan.

Tahun  ni aku xder buat open house. Saper nak datang just calling. Lehla gorengkan apa yg patot.

Haaa habis dah citer open house minggu lepas. Minggu ni lom dapat jemputan lagi.


Korang buat open house x?

Penatkan tapi kalo ramai yg datang rasa best sangat.


No comments:

Post a Comment