Tuesday, August 5, 2014

Koleksi Raya 2014


Assalamualaikum

Dah 2 hari masuk kerja. Hari ni siap pakai baju raya lagik. Hohooo

Selamat Hari Raya korang..

Acaner raya tahun ni?

Wlpn kita ngah bergembira tapi sekali sekala mesti teringat kat sedara Islam kita kat Palestin tu kan. Rasanya x lengkapla kalo ngah lepak2 ngan adik beradik terkeluar cerita MH17.


Tahun ni aku beraya kat belah somi. Hari ahad sampai petang raya ke 2. Lepas tu cabut balik kampong aku pulak. 

Inilah bestnya kalo kg dekat.  X yah nak lalui jem bagai, 10 mnt dah ada depan pintu umah. Yg x bestnya kalo somi buat buat x paham. Sampai ke malam x gerak2. Sajer jer nak carik psl



Thn ni gak aku xder gambo raya  sefamili. Terukkan. Hp canggih2, 1 gambo pun xdo. Huhh. Bila blk umah mak, adik2 semua kecoh dok tayang gambo 1st raya. Jeles ai.

Udah jadi mcm 2 budaya pulak. Belah sana raya masak makan masak makan. Belah sini pulak makan selfie makan selfie jalan.


Adala sekeping 2 gambo aku ngah beraya. 

^____^

Jadila drp xder kan.

Aiman lagi sian. 1 gambo pun xdo. huhhh




Ni 3/4 drp ahli keluarga aku. Akak aku tu x sedo diri. mentang2 laki dia ntah kat mana, hoverr pulak. 



Ceria kan.

Diorang memang gile gile. Kalo aku ada aku pun jadik gile sekejap.



Abang,kkk & adik2 pompuan.(ada sorg lg abg ngan adik kembo laki)



adik ngan anak buah. 
Dah anak dara anak buah aku ni. dulu ms kecik aku yg jaga. 



Ada chance ajer mesti nak menangkap gambo. tempat feberet kitrg melepak ni. Luar umah



Ni embah aku belah mak. Belah bpk dah xder.



Nila bapak aku. Cer korang tengok kat kaki tu. Ngah bernanah tu. Doktor ckp lambat cikit cuci, dah nak kena potong ni. Sekarang udah wajib amik insulin.



Haaa ada pun muka ai. Hahahaa

Gedik x adik aku tuh. Pns cikit udh berpayong. Nyampah.

Ni bejln ke rumah wak ngan pmn kat belakang umah. Umah mak aku ni memang dekat2 ngan sedara yg lain. Depan belakang umah pakcik2.



Ni kat umah abang. Sebelah umah mak ajer. Boleh x bila kitrg datang dia tanya naper korang datang. Caiiitt gulam rosul tolla ngko ni. mentang2 dekat sgt umah tu. 



Ada pun gambo laki bini. :)


Last...




Dsa berbaju kurung di hari pertama.




Panas sangat kan. Masuk keter terus bukak baju. Ms ni beraya umah sedara belah somi.


dah jadi kebiasaan aku adik beradik. Raya setiap tahun mesti pergi umah pakcik makcik. Masa nila baru bekempatan kenal ngan sepupu2. bukan senang nak jumpa sedara mara ni. So manfaatkanla hari raya ni untuk kita bertemu sanak saudara.


nasib baik juga sedara belah bapak cuma duduk kat Sabak bernam .Adala 2-4 org yg dah berhijrah ke tempat lain. Tapi bila hari raya, diorg akan berkumpul di Sabak juga.


Tahun ni pun cuti sampai seminggu. So mak pak aku pun hepila. Anak2 boleh stay lama kat kampong. Cuma aku ngan adik aku jer blk cepat.


Gtula citer raya aku. Inshaallah dipanjang kan umur, thn depan cerita lagik. hihiii


Selamat Hari Raya, Maaf zahir Batin yer.

kosong kosong



No comments:

Post a Comment