Tuesday, July 8, 2014

Pendaftaran ke Tahun 1


Assalamualaikum semua


Apa kbr hari ni?
 Ahamdulillah dah 10 hr kita berpuasakan. Aku rasakan puasa thn ni mcm ringan sikit.  Edakla tengah hari udah rasa lapo nak mkn nasik. Cuma ngantok tu kadang2 x leh nak elakla. Menguap jugakla 10 kali. 


Paling best kalo keje banyak. X sedar masa berlalu. 

^_____^


Pagi tadi aku dapat wasap dr somi. Dia suruh aku dftrkan Aiman ke sekolah rendah. Alah daftar utk darjah 1. Mulala berkerut dahi aku. Sebab x pernah capai keputusan muktamad nak hantar Aiman ke sekolah mana.


So mi bagi tahu, dia bc kat fb. Ada anak org tuh x leh sekolah sebab semua sekolah dah full. Alamak. Tu yg cepat2 dia srh aku dftrkan online tuh.

Aku pun aper lagi, mulala rasa berdebo debo bila baca kat website yg pendafatarn mulai 1/3/2014 sampai 30/4/14 jer. Alaaaa udah lambatla pak nya. huuuuuuu


Aperpun, aku try jerla. Mintak2 boleh diterima lagi.


Xderla banyak perkara yg diorg nak tahu cuma part nak cari daerah sekolah tu yg penin cikit.


Akhirnya, selamat jugak aku buat pendaftrn utk Aiman.




Lepas ni kena cepat cepat pulak pergi sekolah tu nak buat pengesahan. Kena pergi dalam tempoh 14 hari. Kalo x aku pun x tahu apa yg terjadi.


Aisshh anak lagi 2 thn nak sekolah sekarang udah kena daftar. Advanced nya sekarang ni. Bagi mak pak yg x selalu ngadap internet acaner nak daftar online. Payah jugakkan. Boleh daftar manual lagi ker ? Hmm xpasti pulak.



Alahaai Aiman, nak sekolah dah kamu nak. Jgn berani panjat pagar sudah. Mak hanto kamu blk kampong .



No comments:

Post a Comment