Thursday, July 3, 2014

Makna PUASA bagi Aiman..


Assalamualaikum..


Aiman dah mula belajar puasa ker ?

Jawapan nya YES..


hahhaaa yes la sangat.


Sebelum ni aku dah pernah cakapkan, kalo techer dia yg ckp mesti semua dia dengar. Apa yg techer dia suruh buat mesti dia nak buat termasukla puasa.


Disebabkan puasa start hari Ahad makanya Aiman terlupala kata2 techer dia. Isnin hari tu dia buat mcm biasa. P skul bawak air ribena. Udah kantoi ngan techer dia. Agaknya techer dia tegur kot " Ooohhh Aiman x puasa yer ". Termalula dia. Makanya hari selasa hari tu dia cakap dia poser.


"Aiman nak bwk air x hari ni "

"Aiman poser la ma. X nak air"


2-3 kali aku tanya nak air ke..nak air x?  

X nak Aiman puasa . 


OOO rupa2nya kat skul dia ada carta saper yg puasa , saper yg x puasa.

Patootla



Tu kononnya dia letak stiker " saya puasa ".

Puasa kat skul jer. Sampai taska udah dibg mkn ngan makcik.  :)


Aku ada gak sembang bab poser kat Aiman.


" Aiman, kalo poser x bole makan, x boleh minum. X boleh minum susu tau "

" Alaaa susu bolela ma "

Haaa dia x mkn no hal, tapi susu x boleh. Nak minum jugak.


So bagi Aiman puasa cuma x boleh mkn x boleh minum tapi minum susu boleh.


Inshaallah, thn depanla aku mula ajar betol. 



~ pagi ni dia bwk sekotak milo. Kalo esok dia poser kompemla dah kena tegur ngan techer ~


No comments:

Post a Comment