Friday, February 7, 2014

Peel Delisha Mengaji


Assalamualaikum

Semalam corat coret psl EKSPERIMEN ngan anak2 kan.. Last stmn ada mention psl 1 lg aktiviti yg selalu buat tiap malam..

Okei. Ni dia



Ulangkaji Iqro

Model kat atas tu selalu sangat skip kelas Iqro ngan mak dia. memang nak kena rotan ni


Ekceli tiap kali Aiman habis kelas  I.Q.R.A.', aku akan buat revision cikit kat umah. Just nak menguatkan tahap ingatan dia dgn hurup2 tu.

Kadang2 aku memang pelik dengan Aiman ni.

Bila aku suruh dia baca Iqro tu boleh pulak dia sebut satu satu. Sekali pergi dia boleh ingat hurup yg dia baca hari tu. Naper bila aku ajar hurup2 abjad & nombor ni dia selalu sangat lupa. Garang sangat ker aku nih.

terkebil kebil Aiman nengok bila mak dia mula hangin

Sungguh aku pelik. Kadang2 tahap kesabaran aku memang meletops. Aku mencik sungguh kalo mengingatkan masa masa aku jadi hulk ogen.

Selalu aku ingatkan diri supaya sentiasa bersabo masa ngajo Aiman. Tapi tula

 Arggghhh


" Ya Allah, berikanlah aku kesabaran yg tinggi dalam mendidik anak2 ku ini.."

sabo sabooo astagfirllahalazim...


Delisha suka ikut apa yg abg dia buat. Abg dia ngaji dia pun nak jugak. Tapi mengajar Delisha lebih mencabar drp mengajar Aiman.



Bila baca a ba, dia ikut a ba jugak

Sekali tukar ta sa haaaaa dia mula ajor aku balik.. Lepas tu start gelak mcm kat atas tu..

Adoiiii

Korang nengok ajerla keletah dia ni.. maleh dah mak nak ajo nak



Agaknya suka kot dpt main kan mak dia.. Ni kes balas dendam bg pihak abang dia kut.

Komplot upernya



Dahpenat gelak sambung baca balik.. huhh

Sebenarnya dia hover sebab bibik dia ngah tangkop gambo dia. Kunun nak bagi gaya yg sangat menbahagiakan sangatla tu.

Nyampah



Okeila lepas ngaji baru ajar Aiman baca & menulis.


Ngaji
Menulis
Membaca
.
.
.
.
Main game
Layan upinipin/boboiboy/pdzmndahulu
.
.
10.30 titon

Mak pulak layan fb bagai


No comments:

Post a Comment