Wednesday, February 5, 2014

Benda biasa bila Tahun Baru Cina


Assalamualaikum semua :)


Selamat bekerja

Perkara biasala kalo CNY aku bercuti panjang sebab bos cina. Beza ngan tahun lepas CNY kali ni aku cuti x sampai seminggu. Semalam dah start kerja tapi bos ngan opismate hari ni & esok lusa menyambung cuti lagi.  Minggu depan baru kerja. Best giler


Sekarang ni aku sorang2 kat opis . 

Mintak mintak xderla momok nak kaco aku.



macam tahun tahun lepas, mesti ada angpow untuk aku & anak anak.

Comp bg 1 utk aku.

Yg lagi 2 tu bos bg buat anak anak.

Bila aku tanya untuk aku xder ker, bos cakap " u dah kawen ".

wooooooo dah kawen x dapat angpow. Sian


Haaa tu,ada bunyi mercun. masih dlm mood raya lagi diorang ni


ok, sambung buat kerja.

2 comments:

  1. Kalau kita beraya sebulan Muja. Tapi masyarakat cina merayakan CNY 14 hari. Bila hari ke 14 mereka ada chak-go mei (makan-makanlah tu). Lepas itu baru tak ada bunyi mercunlah agaknya. Sekarang ni kena tadah telinga dgn bunyi mercun dululah tiap hari.

    ReplyDelete
  2. tu le syok kalo bos cina kan muja...dpt angpow, limau ...yg paling best bile die cuti la ...kite pun ikut cuti lame heheeheh...syok wooo...dpt cuti sakan...

    masyukkkkk laa muja...byk angpow tu...dieorg kalo bagi bukan sikit2kan...paling koman mesti rm50...alhamdulillah laaa...rezeki anak2 heheeheh

    ReplyDelete